هزینه‌های استان را به کرج تحمیل نکنید/ واکنش به افزایش حق جلسه‌ها

مهر نوشت: نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: هزینه‌های استان را به کرج تحمیل نکنید، آیا هزینه های که متوجه استانداری یا دستگاه های عمومی است باید توسط شهرداری کرج تامین شود؟

 آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرج اظهار دکرداشت: زنده نگهداشتن نهضت عاشورا در قلب مومنین حرارتی به وجود آورده که هرگز سرد نخواد شد.

وی افزود: همانگونه که پیش بینی می شد به کوری چشم کوردلان که خواستار کمرنگ شدن حضور مردم در راهپیمایی اربعین بودند امسال این حضور در مقایسه با سال های گذشته افزایش چندین برابری زائران را شاهد بوده ایم. این حضور نمونه ای از همبستگی جهانی و تمدن نوین اسلامی است.

خطیب جمعه کرج با بیان اینکه اخیرا در تریبون های عمومی موضوعی عنوان شد که ناچار به تذکر هستیم، عنوان کرد: گفته شده که هر زمانی که بدانیم مذاکره و ملاقاتی میتواند مشکلی را از مردم ایران حل می کند و منافع ملی را تامین می کند، این کار را انجام خواهیم داد و خود را قربانی این منافع خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: ایران اسلامی تا کنون با همه دنیا جز رژیم صهیونستی و آمریکا که خود روابط را قطع کرد با دیگر کشورها تعامل خوبی داشته ایم لذا القاء اینکه ما با دنیا تعامل خوبی نداریم حرف درستی نیست.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه این حرف زمانی گفته می شود که غرب به شدت تضعیف شده است، بیان کرد: اگر منافع ملی موجب هزینه شدن منافع هویتی ما مانند استقلال و عزت کشور شود، آن منافع اهمیتی ندارد.

خطیب جمعه کرج؛ قسمتی از فیلم جلسه شورای شهر را دیده ام، آیا واقعا با سرمایه مردم باید برای دو مدیر غیربومی آنهم در جای گران مسکن تهیه کرد؟

وی در بخش دیگری ضمن توصیه به مسئولان استان، به خصوص شورای شهر که تصمیم گیری ها در آن مستقیم به هزینه کرد بیت المال برمی گردد، گفت: دقت لازم را داشته باشید. شورای شهر کرج طی هفته جاری لایحه پرداخت ودیعه مسکن برای دو مدیر غیربومی استانداری البرز به مبلغ یک میلیارد تومان را تصویب کرد، لایحه ای که واکنش های بسیاری را در پی داشت، خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه قسمتی از فیلم جلسه شورای شهر را دیده ام، به طرح این سوال پرداخت که واقعا با سرمایه مردم برای دو مدیر غیربومی آنهم در جای گران باید مسکن تهیه کرد؟

وی با تاکید بر اینکه آقایان هر توجیهی بیاورند می گوییم؛ این کار درست نبوده است، گفت: هیچ توجیهی قابل قبول نیست، چه ضرورتی دارد مدیر غیربومی بیاورید که بعد گرفتار شوید آنهم در مسئولیت های میانی حتی در حد معاونت، این کار درست نیست.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه برخی مواقع ناچار به آوردن مدیر غیربومی می شوید، گفت: چه دلیلی دارد که برای مدیر با تحمیل هزینه گزاف از بدنه شهر مسکن تهیه کنید. آیت الله حسینی همدانی در بخش دیگری با تاکید بر اینکه نباید برای شهر و استان حاشیه ایجاد شود، گفت: حاشیه اخیر از شبکه سراسری نیز پخش شد. آیا تمام هزینه های که متوجه مثلا استانداری یا دستگاه های عمومی استان است باید توسط شهرداری کرج هزینه شود؟ گفت: شهرداری های دیگر استان نقشی ندارند؟

وی با طرح این سوال که آیا تمام هزینه های که متوجه مثلا استانداری یا دستگاه های عمومی استان است باید توسط شهرداری کرج هزینه شود؟ گفت: شهرداری های دیگر استان نقشی ندارند؟ هزینه های استانداری باید تامین شود، دُرست، ولی همه هزینه ها را باید شهر کرج بپردازد؟ یا اینکه باید برآورد هزینه شود.

مثلا بگوییم استانداری یک میلیارد نیاز دارد، ۶۰۰ میلیون را کرج پرداخت کند مابقی توسط دیگر شهرداری ها تامین شود. خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه آقایان باید در این زمینه دقت لازم را داشته باشند، گفت: برخی مواقع دقت نمی شود و قسمت عمده مخارج استان را شهر کرج تامین می کند. این در حالی است که شهر با معضلات زیادی مواجه است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز برخی مواقع آقایان برای آزادی زندانی، رسیدگی به امور مساجد، بحث مهدویت در شهر و مسائل فرهنگی و غیره می گویند نمی توانیم هزینه کنیم، اعتباری وجود ندارد، گفت: اما به بحث حق جلسه که می رسد اوضاع طور دیگری می شود. واکنش به افزایش ۵ میلیونی حق جلسه‌ها مگر می‌شود با پول مردم فالوده خورد!

آیت الله حسینی همدانی با تاکید بر اینکه در حاشیه لایحه یک میلیاردی شورای شهر کرج برای تامین مسکن دو مدیر غیربومی، مسئله افزایش حق جلسه گم شده است، گفت: یک دفعه می بینیم ۱۵ میلیون پاداش برای مدیری که در جلسه بوده تصویب می شود و سقف حق جلسه به ۵ میلیون تومان افزایش پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه متن لایحه افزایش حق جلسه برخی کمیسون های بیرونی شورا را دیده ام که شش نفر مخالفت و شش نفر موافق داشته است، گفت: آقایان به این مسائل که می رسند دست و دلباز می شوند، مگر می شود با پول مردم فالوده بخورید، بترسید از روزی که باید حساب و کتاب پس بدهید.

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری با اشاره به نکات انتخاباتی، گفت: اگر خواستار انتخاباتی پر شور هستیم همه باید به قانون احترام بگذاریم و دستگاه ها نظارتی را تضعیف نکنیم تا بتوانند بخوبی صلاحیت افرادی که قرار است قانون گذاری کنند را تایید کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در خصوص اقدامات جدید اطلاعات سپاه، گفت: اقدام مقتدرانه سربازان گمنام امام زمان (عج) در دستگیری شخصی که در حفاظت اطلاعاتی کشورهای مدعی بود و همچنین خنثی سازی ترور سردار سلیمانی قابل تقدیر است.

آیت الله حسینی همدانی اضافه کرد: وزارت اطلاعات و نیروهای امنیتی با این اقدامات نشان دادند که لحظه ای برای مقابله با دشمنان غفلط نخواهند کرد.

۴۶ 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1311980

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =