صدور کارت‌های هوشمند گامی در کاهش تخلفات سربازی

ایسنا نوشت: رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: اصلاح فرآیندها در صدور کارت های هوشمند پایان خدمت و معافیت، منجر به شناسایی متخلفان و برخورد با آنها و کاهش چشمگیر تخلفات سربازی شده است.

سردار تقی مهری در این باره اظهار کرد: اصلاح فرآیندها، بکارگیری اقدامات پیشگیرانه در حوزه معافیت های سربازی و همچنین صدور کارت های هوشمند پایان خدمت و معافیت، منجر به کاهش چشمگیر تخلفات سربازی شده است.

وی ادامه داد: تغییر روند معافیت پزشکی به نحوی بوده که سعی شده از نفوذ افراد سودجو در این فرآیندها جلوگیری شود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اضافه کرد: بکارگیری پزشکان نیروهای مسلح در معاینه اولیه مشمولان و ایجاد ارتباط سیستمی از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی(پلیس+۱۰) با آنان، همچنین ارتباط سامانه ای با بیمارستان ها و ارسال جوابیه از طریق پیک در معاینه تخصصی مشمول و یا بستگان درجه یک وی از جمله پدر، مادر، برادر و خواهر در معافیت های کفالت، موجب شده تا دسترسی افراد به مدارک پزشکی محدود و تخلفات در این زمینه کاهش یابد.

وی تصریح کرد: کاهش چشمگیر تخلفات در معافیت های کفالت، بیانگر اقدامات مثبت سازمان وظیفه عمومی ناجا در جهت کنترل و اصلاح فرآیند ها مانند تغییر در روند استعلامات ثبت احوال و سایر بررسی هاست.

بر اساس گزارش سایت پلیس، مهری گفت: در سال های اخیر سازمان وظیفه عمومی ناجا توانسته با اجرای طرح تعویض کارت های قدیمی پایان خدمت و معافیت با کارت هوشمند، حجم بالایی از کارت های جعلی پایان خدمت و معافیت را شناسایی، کشف و ابطال کند، همچنین هوشمندسازی کارت های مذکور موجب شده تا ضریب امنیت کارت ها افزایش و جعل آنها دشوار تر شود.

۲۳۵۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1312621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =