مشق دموکراسی در مدارس البرز/ بیست و دومین انتخابات شورای دانش آموزی برگزار می شود

ایرنا نوشت: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد که ۲ هزارو ۹۰۰ کد مدرسه این استان آماده برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی هستند.

فرشته فهمیده در نشست ستاد هماهنگی برگزاری بیست و دومین دوره انتخابات شورای دانش آموزی البرز که روز دوشنبه در سالن امام علی (ع) کرج برگزار شد، اظهارداشت: یکی از ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان تشکیل می دهد.
وی از شوراهای دانش آموزی به عنوان  مشق دموکراسی، احترام به نظر دیگران و تحمل نظر مخالف در محیطی آرام و دوستانه یاد کرد و افزود: تقویت شوراهای دانش آموزی یکی از برنامه های مهم کشور در حوزه آموزش و پرورش است.

معاون آموزش و ژرورش البرز  یادآور شد: شوراهای دانش آموزی در تمرین  مسئولیت پذیری، هم زیستی مسالمت آمیز ، اعتماد به نفس، صبر،فرهنگ نقادی و نقد مودبانه تاثیرگذار هستند. 


فهمیده بیان داشت: همه مراحل انتخابات شوراهای دانش آموزی در مدارس توسط دانش آموزان  انجام می شود و مدیران و مربیان مدارس برچگونگی روند اجرای آن بر اساس قوانین و ضوابط مربوطه نظارت می کنند.
وی ادامه داد: در این انتخابات ، دانش آموزان در مدارس اقدام به معرفی خود و برنامه هایشان برای آگاهی بخشی به سایر دانش آموزان مدرسه با هدف انتخاب آگاهانه در تصمیم گیری ها و مشارکت فعال در برنامه ها می کنند.
رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش البرزنیز در این نشست گفت:  انتخابات شوراهای دانش آموزی در مدارس این استان با رویکرد مشارکت پذیری و تقویت اعتماد به نفس در دانش آموزان برگزار می شود.
جواد محمدی خاطرنشان کرد: امسال این انتخابات در البرز به صورت الکترونیکی و تعرفه ای خواهد بود.
وی با بیان اینکه شیوه نامه برگزاری بیست و دومین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی به مدارس ابلاغ شده است، یادآورشد: این انتخابات در ساعت ۹ صبح  روز چهارشنبه هفته جاری در همه مدارس آغاز می شود.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1312813

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =