تایید رای ضاربان محیط بانان استان  چهارمحال وبختیاری

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از تایید رای محکومیت سه نفر متخلف محیط زیست ضارب دوتن از محیط بانان منطقه حفاظت شده سبزکوه توسط دیوان عالی کشور خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری  به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: در جریان تخلفی که در منطقه حفاظت شده سبزکوه صورت گرفته بود، ۳ نفر متخلف دستگیر و پس از طی مراحل رسیدگی قضایی درنهایت هر سه متهم را از بابت جرم ضرب و جرح عمدی ماموران حفاظت محیط زیست با سلاح شکاری، به پرداخت دیه و تحمل حبس محکوم شدند.
 شهرام احمدی در رابطه با محکومیت حبس این متخلفان، عنوان کرد: از بابت جنبه‌ی عمومی جرم هر یک از متخلفان به تحمل یک سال حبس تعزیری، از بابت تمرد نسبت به مأموران یگان حفاظت به ۳ سال حبس تعزیری، از بابت جرم شکار غیرمجاز در منطقه حفاظت شده به ۶ ماه حبس تعزیری و از بابت حمل و نگهداری سلاح و مهمات غیرمجاز به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم و سلاح و مهمات مکشوفه نیز به نفع دولت ضبط شد. وی تصریح کرد درمجموع بیش از ۸ سال حبس و پرداخت ۲ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال دیه شامل این متخلفان شده است.
این مقام مسئول ادامه داد: حکم صادر شده پس از فرجام خواهی متخلفان در شعبه سیزدهم دیوان عالی کشور، این رأی تأیید و قطعی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست تصریح کرد: تیراندازی متخلفان در این درگیری ها منجر به اصابت گلوله ساچمه و مصدوم شدن دو تن محیط بان از ناحیه پا شد.

منطقه حفاظت شده سبزکوه با ۵۴۲۰۰ هکتار وسعت بزرگترین منطقه حفاظت شده چهارمحال و بختیاری است، که درمحدوده شهرستان های کیار، بروجن و لردگان با فاصله تقریبی ۱۵۰ کیلومتری از مرکز استان واقع شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1312839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =