رایزنی برای صادرات سیب آذربایجان‌غربی به کشور هند

استاندار آذربایجان‌غربی در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه از رایزنی‌ها برای صادرات سیب استان به کشور هندوستان خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری در دیدار با محمد فرازمند  سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد استان آذربایجان‌ غربی و هم مرز بودن با سه کشور بویژه ترکیه، گفت: تنها مرز زمینی جمهوری اسلامی ایران با ترکیه و اتحادیه اروپا در این استان واقع است و این مسئله اهمیت این استان را در گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی با ترکیه و اروپا را دوچندان می کند.

وی با تاکید بر ظرفیت های استان در حوزه های مختلف بویژه پزشکی ، حمل‌ونقل و کشاورزی افزود: زمینه توسعه همکاری استان آذربایجان‌غربی با استانهای مختلف ترکیه و بویژه استانهای مرزی وجود دارد و ما از توسعه این همکاری‌ها استقبال می کنیم.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه صادرات کنسانتره را یکی از مهمترین محصولات صادراتی استان عنوان کرد و گفت: از ۶۰ هزار تن کنسانتره تولیدی استان ۵۰ هزار تن به کشور های مختلف دنیا صادر می‌شود و در زمینه صادرات سیب استان با کشور هندوستان رایزنی‌هایی صورت گرفته و صادر کنندگان سیب استان به تجار هندوستان معرفی شده‌اند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1312876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =