درخواست جانسون برای رای‌گیری دوباره درباره برگزیت رد شد

فارس نوشت:«جان برکو» رئیس مجلس عوام انگلیس تلاش دوم دولت این کشور برای بحث و رای گیری درباره توافق جدید برگزیت را رد کرد.

وی گفت پیشنهادی که دولت قصد دارد امروز به مجلس عوام ارائه دهد همان چیزی است که روز شنبه به پارلمان ارائه شده بود و بحث نمایندگان پارلمان درباره موضوع یکسان طی 48 ساعت بی نظمی و کاری تکراری به شمار می‌آید.

رئیس مجلس عوام انگلیس تاکید کرد که این کشور همچنان می‌تواند روز 31 اکتبر (9 آبان) اتحادیه اروپا را ترک کند.

پارلمان انگلیس در جلسه ویژه روز شنبه متممی را مورد تصویب قرار داد که برنامه نخست وزیر انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا را برهم زد. بر اساس این متمم اگر اطمینان کافی از اجرای حساب‌شده برگزیت و موارد درج شده در توافق با بروکسل وجود نداشته باشد، دولت مجبور خواهد شد تاریخ اجرای برگزیت را تمدید کند.

از همین رو جانسون نامه‌ای را که در آن درخواست تأخیر در اجرای برگزیت مطرح شده بدون امضای خودش برای «دونالد تاسک»، رئیس شورای اروپا ارسال کرد.

جانسون در نامه امضانشده نوشته که اطمینان دارد می‌تواند تا تاریخ ۳۱ اکتبر توافق برگزیت که میان دولت او و سران ۲۷ دولت عضو اتحادیه اروپا حاصل شده را به تصویب برساند.

برنامه‌ دلخواه  جانسون برای اجرای برگزیت این است که دولت در تاریخ ۳۱ اکتبر (۹ آبان) با توافق یا بدون توافق اتحادیه اروپا را ترک کند. او در واکنش به تصویب متمم پیش از ترک پارلمان گفته بود: «با اتحادیه اروپا در مورد اعمال تأخیر [در اجرای برگزیت] مذاکره نخواهم کرد و قانون هم نمی‌تواند مرا مجبور به این کار کند».

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1312931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =