کالدرون: با ۵۵۰ هزار دلار نمی‌توانستیم بازیکنی بهتر از او بیاوریم

گابریل کالدرون سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به انتقادها از مهاجم برزیلی این تیم گفت که با ۵۵۰ هزار دلار نمی‌توان مهاجمی بهتر از جونیور جذب کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گابریل کالدرون قبل از آغاز تمرین صبح امروز تیم فوتبال پرسپولیس در جمع خبرنگاران گفت:در حال ریکاوری هستیم و خودمان را برای بازی روز جمعه با شاهین شهرداری بوشهر که خیلی مهم است آماده می‌کنیم.

وی در واکنش به انتقاداتی که در روزهای اخیر متوجه خط حمله پرسپولیس است اظهار داشت: به همه انتقادات احترام می‌گذاریم و خودمان هم قبول داریم که آمارمان برای تیم بزرگی چون پرسپولیس خوب نیست. از این رو مجبوریم با تمرین بیشتر تلاش کنیم تا عملکرد مهاجمان بهتر شود.

کالدرون درباره جذب آریا برزگر عنوان کرد: این بازیکن تا آنجا که به من گفته‌اند 17 ساله است و حتما باشگاه شناخت خوبی از او داشته که اقدام به جذبش کرده است. ما او را مانند دیگر نفرات جوان تیم در تمرین ارزیابی خواهیم کرد و در مورد بازی کردنش تصمیم می‌گیریم.

سرمربی پرسپولیس درباره بخشش شجاع خلیل‌زاده در فاصله 6 ساعت مانده به بازی تیمش مقابل پیکان و مشابه این اتفاق که برای عارف غلامی بازیکن استقلال رخ داد یادآور شد: تا آنجایی که من می‌دانم در فوتبال حرفه‌ای هیچ وقت 6 ساعت قبل از بازی در مورد محرومیت و بخشش یک بازیکن تصمیم نمی‌گیرند. از این موضوع اطلاع نداشتیم که بخواهیم شجاع را به یک باره بازی بدهیم اما حتما استقلال از بخشش مدافع تیمش خبر داشت که او را بازی داد.

کالدرون ادامه داد: شجاع روز قبل از بازی تمرین سنگینی انجام داده بود حتی روز قبل از بازی در هتل تمرین کرد. کارمان حرفه‌ای است و یک مربی حرفه‌ای هیچ وقت بازیکنی را که روز قبل تمرین سنگین انجام داده و روز بازی تمرین کرده را حتی روی نیمکت نمی‌گذارد چه برسد که بخواهد بازی دهد. ای کاش شما این سوال را از من می‌پرسیدید که چرا 6 ساعت قبل از بازی حکم بخشش یک بازیکن را می‌دهند در حالی که 16 روز برای این کار زمان داشتند. 16 روز طول کشید تا تصمیم بگیرند در حالی که این کارشان اصلا حرفه‌ای نبود و در کار حرفه‌ای باید همه چیز با برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

وی درخصوص انتقادات زیادی که متوجه جونیور و قیمت بالای این بازیکن است خاطرنشان کرد: در فوتبال حرفه‌ای چنین مبلغی که ما برای جونیور هزینه کردیم خیلی زیاد نیست و نمی‌توان با این مبلغ انتظار داشت بازیکنی را جذب کرد که بتواند کارهای بزرگ در زمین انجام دهد. چاره‌ دیگری نداشتیم جز اینکه با این بودجه بازیکن جوانی را بیاوریم و برای آینده سرمایه‌گذاری کنیم. من 9 گزینه جلوی باشگاه قرار دادم و آنها گزینه نهم را جذب کردند. نمی‌دانم پول باشگاه کافی نبود یا اینکه مذاکراتشان خوب پیش رفت؟! در بازی با پیکان هم چون محروم و مصدوم زیاد داشتیم تصمیم به استفاده از جونیور گرفتیم و دیدید که در بین دو نیمه او را تعویض کردیم.

کالدرون در واکنش به این موضوع که پرسپولیس با 550 هزار دلار می‌توانست مهاجمان ایرانی به مراتب بهتر از جونیور را به خدمت بگیرد تصریح کرد: شما اگر در اینترنت سرچ کنید بازیکنانی با کیفیتی با این مبلغ پیدا نمی‌کنید. من اطلاع دارم قطعا بازیکنان خارجی که راهی تیم‌های دیگر ایرانی شدند قیمتشان به مراتب بیشتر از جونیور بود. نمی‌دانم چرا آنها برای خرید بازیکن پول داشتند اما ما نداشتیم.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه فکر نمی‌کند اینگونه صحبت کردن در مورد جونیور باعث می‌شود او کلا روحیه خود را از دست بدهد گفت: من خودم بازیکن بودم و وقتی تحت چنین فشاری قرار می‌گرفتم سعی می‌کردم به زمین بروم و 4 گل به ثمر برسانم تا خود را از این فشار خارج کنم. فوتبال حرفه‌ای همین است، ما اگر نتوانیم در فشار کار خودمان را انجام دهیم آن وقت آماتور هستیم نه حرفه‌ای.

وی راجع به انتقاداتی که متوجه تاکتیک تیم اوست گفت: در این مورد نظر شخصی می‌دهند و به نظر من حقیقت ندارد.

کالدرون درخصوص تیم شاهین شهرداری بوشهر حریف آینده تیمش خاطر نشان کرد: همه بازی‌های این تیم را دیده‌ایم و دیروز هم همین کار را کردیم. بازیکنان خوبی در اختیار دارند اما اینکه قصد استخدام سرمربی جدید دارند یا نه را اطلاع ندارم. آنچه مشخص است ما به هر حریفی احترام می‌گذاریم و قطعا تیم‌هایی که مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرند با انگیزه و شرایط متفاوتی به میدان می‌آیند اما ما باید مسئولیت خودمان را که همان بردن است را انجام دهیم.

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1313098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =