شناسایی کودکان اوتیسم با همکاری وزارت علوم و بهداشت

مهر نوشت: وزیر آموزش و پرورش خبر از رایزنی با وزیر بهداشت برای غربالگری و شناسایی کودکان اوتیسم در سنین کودکی خبر داد.

محسن حاجی میرزایی در حاشیه مراسم بزرگداشت و آیین ملی هفته پیوند اولیا و مربیان که صبح امروز در  پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: در آموزش و پرورش بر این باور هستیم که تحقق واقعی تربیت بدون مشارکت مؤثر خانواده‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود.
وی ادامه داد: امروز به دلیل شرایط خاص جامعه و سرعت پیشرفت علم جریان تربیت باید به طور مؤثر میان خانواده و دانش‌آموز برقرار باشد در غیر این صورت با کاستی و اختلال مواجه هستیم.
وی  ادامه داد: معلمان و مدارس باید این ارتباط مؤثر را مورد توجه قرار دهند و آن را به بهتری وجه ساماندهی کنیم مهمترین هدف ما در ارتباط با خانواده لزوما کمک‌های مالی نیست بلکه برای تحقق واقعی تربیت به خانواده‌ها و حضورشان نیازمند هستیم.
حاجی میرزایی درباره گلایه‌هایی که خانواده‌ها به دانش‌آموزان اوتیسمی در مداری دارند اظهار کرد: اخیرا برآوردی از میزان افراد مبتلا به اوتیسم داشتم و تعدادی که در مدارس عادی و با نیازهای ویژه تحصیل می‌کنند را شناسایی کردیم بر همین اساس با وزیر بهداشت رایزنی کردیم تا غربالگری و شناسایی افراد در سنین کودکی از طریق وزارت بهداشت انجام شود و در این مسیر همکاری مختلفی میان ما و وزارت بهداشت خواهیم داشت که متناسب با شناسایی حاصل شده فرصت های آموزشی را گسترش می‌دهیم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: نمونه‌های خوبی برای آموزش به این کودکان وجود دارد که با آموزه‌های مفید می توانیم این افراد را به زندگی عادی برگردانیم.
وی به موضوع ساماندهی سرویس دانش‌آموزان هم اشاره و بیان کرد: در این مدت اختلالی برای ساماندهی سرویس مدارس دریافت نکردم چرا که خانواده‌ها می دانند در هفته‌های اول سال تحصیلی تا نظم لازم برقرار شود مشکلاتی داریم البته وزارت کشور و انجمن اولیا مربیان آموزش و پرورش تمهیداتی برای ساماندهی سرویس مدارس اندیشیده‌اند.
۴۷۲۱۲
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1313140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =