نظر کاربران خبرآنلاین درباره طرح «مسکن ملی»: مراقب باشید مانند مسکن مهر نشود

کاربران خبرآنلاین درباره طرح مسکن ملی اعتقاد دارند باید مراقب بود تا مانند مسکن مهر به بیراهه نرود و اثرات مخربی از خود در اقتصاد بجای نگذارد.

به گزارش خبرآنلاین، مقدمات اجرای پروژه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، موسوم به طرح "مسکن ملی "فراهم شد. در این ساختار قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته و به متقاضیان عرضه شود. متقاضیان دریافت تسهیلات از صندوق پس انداز یکم (خانه اولی‌ها) که در سال‌های گذشته اقدام به سرمایه‌گذاری در این صندوق کرده‌اند می‌توانند وام خود را به عنوان هزینه ساخت به سرمایه‌گذاران در طرح اقدام ملی منتقل کنند. البته وزارت راه و شهرسازی برای متقاضیان خرید خانه که هیچ اندوخته‌ای در صندوق پس انداز یکم ندارند هم برنامه‌ریزی کرده است.

بر این اساس افرادی که تاکنون در صندوق پس‌انداز یکم ثبت نام نکرده‌اند اما می‌خواهند در طرح اقدام ملی صاحب خانه شوند و فقط توانایی پرداخت پول ساخت را دارند و برای پرداخت پول زمین مشکل دارند، باید در طرح فروش مسکن به روش اقساطی ثبت نام کنند. نظرخواهی خبرآنلاین از کاربران درباره این موضوع نتایج جالبی به دنبال داشت. اغلب کاربران با ابراز نگرانی از تشابه احتمالی این طرح با مسکن مهر نوشته اند.

سایر کاربران خبرآنلاین درباره این طرح نظرات جالبی ارائه دادند که در ادامه می خوانید:

یکی از کاربران با اشاره به شکست طرح مسکن مهر نوشته است: مسکن ملی هم مثل مسکن مهر هست و فقط اسمش فرق میکنه .همانطوریکه مسکن مهر اقتصاد رو نابود کرد و سرمایه ها رو وسط بیابان ریخت در جاهایی که فاقد امکانات اولیه مثل راه ارتباطی مناسب و آب و برق و گاز و بدون امکان خدمات بهداشتی و آموزشی ساخته شد و مردمی که نه تنها بخش عمده ای مالک و ساکن نشدند بلکه به خاک سیاه نشستند.و گرانی که ثمره این طرح از پیش شکست خورده بود. آزموده را آزمودن خطاست مردم هرگز به جاهایی که حداقل امکانات رو نداره نقل مکان نمیکنند.

کاربر دیگری اما نظر داده است: دولت طبق قانون اساسی بایدمردم روکمک کنه برای خانه دارشدن .انبوه سازی مستقیم یاغیرمستقیم انجام بده وافرادیکه خانه ندارندروشناسای کنه وافرادی که چندخونه دارن هم شناسایی کنه برای مالیات تاملک ازحالت دلال بازی دربیاد.بازمسکن مهر شاید اشکالاتی داشت ولی خیلیهارو صاحب خونه کرد..

یکی دیگر از مخاطبان خبرآنلاین درباره اخذ مالیات  از خانههای خالی و تاثیر آن در قیمت مسکن نوشته است: تو همه جای دنیا روی خانه خالی و یا خریدن ۱۰ تا خونه اجاره دادنش و کاری نکردن مالیات میگیرند. ربطی به حلال و حرام هم نداره. گیریم یکی با کار حلال پول درآورده حق داره نظام اقتصادی را مختل کنه و ... چه حرفها میشنوه آدم

کاربر دیگری نوشته است: اولا باعث اشتغال میشود .تولیدات وابسته به ساختمان را رونق میدهد، ساخت مسکن ارزان قیمت باعث افزایش عرضه مسکن و درنتیجه باعث فروریختن قیمت های من دراوردی و تبلیغاتی عده ای بساز وبفروش و شرکتهای ورشکسته میشود ، عده ای از افراد نیازمند را صاحب خانه و کاشانه میکند،باعث کنترل قیمتها و اجاره ها میشود.بنظرم بسیار خوب و مفیده

یکی دیگر از مخاطبان خبرآنلاین نوشته است: نیاز مسکن تو ایران به مراتب بیش از ۴۰۰ هزار واحده. ۳۵ درصد مردم مستاجرند

کاربر دیگری با اشاره به تداوم ریزش قیمت خانه به واسطه این طرح نوشته است: بازار مسکن خودش در حال تعدیل قیمته . به هر ترتیب این طرح ها روند ریزش رو تندتر میکنه.

یکی دیگر از کاربران اعتقاد دارد: کاش دولت به بانکها فشار می‌اورد که خانه های خالی شون رو بفروشند.

۲۲۶۲۲۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1313342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دادخواه IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
    3 0
    نظر غالب اينست چرا محتكرين مسكن را وادار به فروش نميكنيد ؟چرا تعزيرات ندارند؟ چرا ماليات نميدن؟