پیشنهاد کمالوند به مجلس برای کمک به تیم‌های نفتی

فراز کمالوند سرمربی تیم پارس جنوبی جم در کنفرانس خبری پیش از دیدار مقابل استقلال برای حل مشکل بودجه تیم های زیر نظر وزارت نفت پیشنهاد داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فراز کمالوند سرمربی تیم پارس جنوبی جم یک روز قبل از دیدار مقابل استقلال در کنفرانس خبری پیش از این دیدار حاضر شد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

کمالوند در ابتدا گفت: فکر می‌کنم با توجه به شرایطی که دو تیم دارند فردا فوتبال تماشاگرپسندی را خواهیم دید. با توجه به اینکه استقلال در هفته‌های اخیر نسبت به هفته‌های نخست لیگ برتر بهتر شده است، بازی سختی مقابل این تیم داریم. تیم ما هم از هر نظر آماده است و بچه‌ها انگیزه دارند که بازی بسیار خوبی برابر استقلال به نمایش بگذارند.

سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم درباره مشکلات مالی باشگاه‌های نفتی گفت: مشکلات پابرجاست. قبلاً هم گفته بودم دوستان به اشتباه می‌گویند که این مشکل از طرف وزارت نفت است. این مشکل از طرف مجلس شورای اسلامی ایجاد شده است. مجلس قانونی تصویب کرده است که براساس آن وزارتخانه‌ها حق کمک به تیم‌های حرفه‌ای را ندارند و وزارتخانه‌ها هم باید این قانون را اجرا کنند. هرکسی هم که از این قانون پیروی نکند، تخلف کرده است. این موضوع را باید از مجلس پیگیری کنیم. فکر می‌کنم بهترین راه‌حل این است که تیم‌های شهرهای نفت‌خیز مانند آبادان، اهواز و خرمشهر که تحت پوشش وزارت نفت هستند از این قاعده مستثنی شوند، این کوتاه‌ترین، بهترین و کاربردی‌ترین راه‌حل است.

کمالوند در پاسخ به این پرسش که آیا باشگاه پارس جنوبی جم پرداختی به بازیکنانش داشته است یا نه، بیان داشت: چند درصد پول پرداخت شده است، اما مشکلات از سال گذشته باقی مانده و اوضاع به‌هم ریخته است. باید فکر اساسی صورت بگیرد. مشکل ما باید از سمت مجلس حل شود و خیلی به وزارت نفت ارتباط ندارد. وزارت نفت مجبور است مصوبات مجلس را اجرا کند. مصوبه مجلس این است که دولت به تیم‌ها کمک نکند و این مسئله دست وزارت نفت را بسته است. از شهرهایی مثل خرمشهر، جم، آبادان و مسجدسلیمان فوتبال را بگیرند چه چیزی از آنها می‌ماند؟ من چند سال در جنوب مربیگری کرده‌ام و می‌دانم که فوتبال تفریح مردمان این خطه است. آلودگی و مشکلات مربوط به جنوب است و حداقل کاری که برای اوقات فراغت و سرگرمی بچه‌های مردم می‌توان انجام داد، پوشش فوتبال است. کل بودجه ما اندازه سه چهار بازیکن تیم‌های بالای جدول هم نیست. بازیکنی به این تیم‌ها آمده است که چندین بازی به میدان نرفته، اما 10 میلیارد تومان گرفته است. آقای موسوی در پارس جنوبی تلاش خود را تا اینجا کرده است.

سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم با اشاره به عملکرد تیمش در هفت دیدار گذشته گفت: تیم ما به نسبت بودجه‌ای که داشته، خوب عمل کرده است. قرارداد 10 بازیکن ما بین 200 تا 400 میلیون تومان است. از طرفی 16 بازیکن پارس جنوبی تغییر کرده است که بیشتر بازیکنان جدید ما از لیگ یک هستند. ما دو باخت خفیف مقابل تیم‌های مدعی تراکتور و پرسپولیس در بیرون از خانه داشته‌ایم. مشکل تیم ما تیر دروازه است که تا  اینجا هفت هشت بار به تیر دروازه زدیم.

کمالوند درباره تیم استقلال یادآور شد: استقلال بسیار سرحال است و اعتقاد راسخ دارم که شانس اول قهرمانی در کنار تیم‌های پرسپولیس، تراکتور و سپاهان است. ما به جدول نگاه نمی‌کنیم. این جدول کاذب است. استقلال خوب، بابرنامه و بانشاط بازی می‌کند، اما از سوی دیگر تیم ما دست و پا بسته نیست و نسبت به پتانسیلی که داریم از عملکردمان راضی هستم. ما در دو بازی اخیرمان از جمله دیدار با تراکتور دو توپ به تیر دروازه زدیم و در دیدار گذشته پنالتی‌مان به تیر دروازه خورد. بدشانسی باعث شده است که نتوانیم نتیجه بگیریم.

سرمربی پارس در مورد اینکه وزارت ورزش و جوانان از راه‌هایی چون جذب اسپانسر به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس کمک می‌کند، اما وزارت نفت اقدامی در این زمینه انجام نداده است، گفت: اجازه دهید که به این سؤال پاسخ ندهم و درباره بازی صحبت کنم، چون صحبت کردن در این باره تنش ایجاد می‌کند.

254 43

سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی با اشاره به برنامه فشرده مسابقات لیگ برتر و برگزاری بازی‌ها در فاصله چهار یا پنج روز تصریح کرد: صحبت کردن در این باره زمان‌بر است. برخی دوستان می‌گویند در انگلیس تیم‌ها هر سه چهار روز یکبار با هم بازی می‌کنند. این دوستان به خودشان زحمت بدهند که نقشه را ببینند. اگر شما صبح به قاره اروپا بروید با هواپیما هشت کشور را پشت سر می‌گذارید، اما اگر از عسلویه به جم بروید می‌بینید که اختلاف دما 35 درجه است. بهتر است این‌گونه صحبت کنیم که همه باید به قانون گردن بنهیم و به نفع تیم ملی کشورمان کار کنیم. اگر این‌گونه صحبت کنیم، بهتر است تا حرفی بزنیم که اختلاف آن با منطق اختلاف زمین تا آسمان است.

کمالوند افزود: دوستانی که این صحبت‌ها را می‌کنند نقشه را نگاه کنند و تفاوت‌های کشور ما که کشوری چهار فصل است با کشورهای اروپایی را ببینند. در شهرهایی چون کیش، جم و عسلویه کولر روشن است و شما نمی‌توانید از زیر کولر حرکت کنید. این نوع آب و هوا با شهر سرعین که مردم تا کمر در برف هستند، قابل مقایسه نیست. کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند توجه کنند که نصف تیم‌های ما با اتوبوس به شهرهای مختلف می‌روند. مثلاً یک تیم شنبه در اولدترافورد بازی دارد، سه‌شنبه باید در لیگ قهرمانان اروپا بازی کند و روز جمعه باید در دیداری دیگری به میدان برود. امکانات ما را با آنها مقایسه کنید، ببینید چه چیز ما مانند آنهاست. آیا استراحت، تغذیه و ایاب و ذهاب ما همانند تیم‌های اروپایی است؟!

وی در خاتمه تصریح کرد: بهتر است بگوییم که اولویت اصلی با تیم ملی ماست که من هم این موضوع را قبول دارم، اما اگر بخواهیم شرایط تیم‌های خود را با کشورهایی که هیچ چیز آنها شبیه ما نیست مقایسه کنیم یک قیاس مع‌الفارغ است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1313846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =