کتاب‌هایی برای آشنایی کودکان با خاندان هدایت

ایرنا نوشت: روزهایی که در پیش است، رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت دو امام بزرگوار شیعه است، کودکان برای تعطیلات پیش رو فرصت دارند تا بیشتر از ائمه معصوم بدانند.

رحلت پیامبر اکرم (ص) پایان عمر آخرین پیامبر خداست که در ادامه آن، خداوند امامان را برای هدایت جهان برگزیده است. این آخر هفته برای شناخت این هدایتگران با کودکان خود وقت بگذارید.

آخرین پیامبر خدا

زندگی پیامبر اسلام (ص)، بارها و بارها بازنویسی شده است اما این بار محمد ناصری آن را به برای نوجوانان بازنویسی کرده، او متولد ۱۳۴۵، کارشناس زبان و ادبیات فارسی و کارشناس ارشد امور فرهنگی از دانشگاه تهران است که داوری جایزه غنی‌پور را در سال‌های گذشته بر عهده داشته است.

کتاب آخرین پیامبر خدا، روایتی داستان‌گونه از زندگی پیامبر اکرم (ص) است که از ولادت ایشان آغاز می‌شود و درباره ازدواج ایشان و حضرت خدیجه (س)، آغاز نبوت، دعوت نهان و آشکار، هجرت از مکه به مدینه و اتفاقاتی که تا پایان عمر شریف‌شان روی داده است را بازگو می‌کند.

آخرین پیامبر خدا، نوشته محمد ناصری با تصویرگری آیدین سلسبیلی، در ۳۶ صفحه و قطع خشتی، توسط انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است.

لشکر صلح

امام حسن مجتبی (ع)، امام دوم شیعیان، یکی از ستون‌های محکم خیمه اسلام است. کتاب لشکر صلح، درباره اتفاقات زندگی این امام بزرگوار است که از آغاز امامت ایشان روایت خود را آغاز می‌کند و صلح ایشان و معاویه، یکی از مهم‌ترین نکات این کتاب است.

این کتاب در دو بخش کوفه و مدینه نوشته شده است و در بخش اول رویدادهای کوفه و پس از آن اتفاقاتی که بعد ازهجرت‌شان به مدینه روی داد را بازگو می‌کند.

کتاب لشکر صلح از مجموعه قصه نیکان انتشارات سوره  مهر است که توسط جعفر توزنده جانی در ۱۵۶ صفحه نوشته شده است.

بیدارم کن

سفر امام رضا (ع)، از مدینه به مرو، یکی از مهم‌ترین اتفاقات تاریخ تشیع و تاریخ ایران است، مامون عباسی، با انتقال ایشان از مدینه به مرو اهدافی داشت که با هوشمندی امام رضا (ع) همه آن‌ها نقش بر آب شد.

بیدارم کن، روایتی از سفر امام رضا (ع) از مدینه به مرو است که در سال ۲۰۰ قمری روی داده، این کتاب دو بخش دارد؛ در بخش اول عناوینی چون حرکت از مرو به سوی مدینه، مدینه، حرکت از مدینه، بصره، اهواز، اصفهان، نیشابور و سرانجام مرو، دارد و در بخش دوم نیز سرفصل‌هایی چون مردی که به تمام آرزوهایش رسیده بود، جواب همیشگی، نمازی که خوانده نشد، نقشه‌ای دیگر، به سوی بغداد و رو به آسمان داستان را روایت می‌کند.

بیدارم کن، به قلم فریبا کلهر، در ۱۴۰ صفحه توسط به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر شده است.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1313913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =