از تهدید تا فرصت در مدیریت؛ استفاده از فرصت‌های ناب دنیای کسب و کار با MBA

.

دنیای کسب و کارهای موفق و تصور زندگی مدیران بزرگ برای بسیاری از افراد جذابیت دارد، صبحی که با ورزش و یک صبحانه‌ی سالم شروع می ‌شود و احتمالا به ‌وسیله ‌ی دوچرخه، با انرژی مثبت به محل کار ادامه پیدا می‌کند. مدیری که انرژی خود را برای شروع یک روز کاری جدید جمع می‌کند و آینده ی روشنی را پیش ‌روی چشمانش می ‌بیند. او باید برای انواع روش ‌های مدیریتی از چرخش، مقیاس ‌دهی، ساختار شکنی تا بسیاری موارد دیگر استفاده کند تا دنیا به جایی بهتر برای زندگی تبدیل شود.

اکثر افراد در کنار این چشم ‌انداز زیبا تصور می‌کنند که صاحبان کسب و کار، تنها با دنبال‌کردن رویاهای خود به موفقیت و درآمد بیشتر می ‌رسند. با قدم گذاشتن در دنیای کسب و کار، دائما با چالش های کوچک و بزرگ مواجه مواجه می شوید، در واقع مدیریت این چالش ها یکی از مهم ترین مسائل در هر کسب و کار است. اگر شما نیز مانند مدیران موفق به دنبال کسب درآمد بیشتر و رونق دهی به کار خود هستید و یا حتی قصد دارید از کسب و کار شکست خورده ی خود، مدلی موفقی بسازید، ادامه مطلب را از دست ندهید تا پاسخ تمام سوال های خود را دریافت کنید.

در دل هر تهدیدی یک فرصت برای پیشرفت نهفته است

اکثر کارآفرینان و صاحبان کسب و کار براین باورند که، برای رسیدن به موفقیت باید بازار کار آن ها عاری از هرگونه رقیب باشد. اما باید گفت که این باور، به دور از واقعیت است. جست‌ وجو برای پیدا کردن بازاری بدون رقیب،‌ مانند رفتار کردن با کودکان است. در حقیقت کسب و کار بدون چالش، شبیه رفتار والدینی است که تا حد امکان، فرزندان خود را از خطرات فیزیکی محیط محافظت می کنند.

چنین رفتارهایی باعث ایجاد انواع سوتفاهم ها و تصورات غلط می شود که در تربیت کودکان به وفور شاهد این موضوع هستیم. کسب ‌وکارهای بسیاری تلاش کردند تا با فعالیت در بازاری بدون رقیب به موفقیت ‌های بزرگ برسند، اما به خاطر عدم آگاهی از مشکلات مسیر، به ‌راحتی شکست خوردند. این نکته را در نظر داشته باشید که می توان در همین بازار پر از رقیب، استراتژی اقیانوس آبی را در پیش گرفت و از اقیانوس قرمز پر از رقیب به اقیانوس آبی پر از فرصت های پیشرفت، کوچ کرد و از دل هر تهدیدی با خلاقیت و نوآوری یک فرصت برای پیشرفت ساخت.

مدیریت یکی از شاخصه ‌های مهم و تأثیرگذار در رشد اقتصادی جوامع است و همین موضوع اهمیت این بخش را برای فعالان اقتصادی را نشان می ‌دهد. موسسه ی آموزش عالی آزاد فن پردازان از صفر تا صد بازار کار را با دوره MBA به شما آموزش می دهد. دوره ی آموزشی مدیریت حرفه ای کسب و کار، دوره ای است که به شما آموزش می دهد، در دنیای پر چالش کسب و کار چگونه فکر رقیب خود را بخوانید و از هر تهدیدی پلی برای پیشرفت کسب و کار خود بسازید.

آموزش MBA، به شما قدرت آنالیز قوی نسبت به مسائل مختلف می دهد و شما را آماده می کند تا در بازار کار با مسائل مختلف رو به رو شوید و قادر به حل این مسائل باشید. جالب است بدانید که هم اکنون شما در جایگاه شخصی خود یک مدیر هستید. شما مراحل مختلف زندگی خود را مدیریت می کنید در طول روز با چالش های گوناگون رو به رو می شوید، گاه این چالش ها را با موفقیت طی می کنید و گاه در طی کردن آن ها با مشکل رو به رو هستید. این توانایی شما در حل چالش ها به هموار شدن مسیر زندگی تان و به طور کلی موفقیت شما در زندگی، کمک می کند. حال شرکت در دوره MBA نه تنها به شما در مدیریت استراتژیک کسب و کار بلکه در مدیریت زندگی و روابط شخصی کمک شایانی می کند. هیچ دوره ای نمی تواند بهتر از این باشد که شما نه تنها در شغل خود بلکه در زندگی خود نیز از آن استفاده نمایید. 

چرا موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان را برای گذراندن دوره MBA انتخاب می کنیم؟

موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان با استفاده از حضور اساتید توانا و کارآمد در دوره ی آموزش مدیریت و همچنین سابقه ی درخشان در برگزاری دوره ی MBA ، همواره در ارائه ی دوره های مدیریت کسب و کار با گرایشات مختلف پیشتاز می باشد، این موسسه با چندین سال سابقه ی درخشان و تجربه در مورد آموزش فنون و تکنیک های خاص مدیریتی در گرایش های مختلف کسب و کار همواره راه را برای افرادی که مایل به شرکت در این کلاس ها می باشند، هموار ساخته است.

با توجه به این که مدرکMBA  در موسسه ی آموزش عالی آزاد فن پردازان مورد تایید وزارت علوم، فناوری و تحقیقات می باشد، بسیاری از افراد تمایل دارند که در دوره های مدیریت کسب و کار موسسه ی آموزش عالی آزاد فن پردازان شرکت کرده و گواهینامه ای معتبر دریافت کنند. دقیقا نمی توان گفت که کسب گواهینامه MBA جایگزین تجربه و سابقه ی کاری افراد شده است اما تا حد زیادی نگرانی آن ها را بابت نداشتن سابقه ی کار از بین برده است، همچنین این تضمین را به شما خواهد داد تا دیگر نگران شغل و آینده ی کاری خود نباشید. هیچ کارآفرینی نمی ‌تواند تمامی عوامل شکست را پیش ‌بینی کند و برای آن‌ ها آماده باشد. اما اگر بتوانید موارد معدودی را که می ‌شناسید، شناسایی و از بروز آن ‌ها جلوگیری کنید، قطعا شانس بیشتری برای بقا خواهید داشت.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1314443