ماجرای ساخت هتل در اردوگاه باهنر چیست؟

تسنیم نوشت: مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه در گذشته وزارت ارشاد برای تجهیز کتابخانه‌ها به ما کمک می‌کرد که الان قطع شده است درباره ساخت هتل در اردوگاه باهنر توضیح داد.

 علی رمضانی در برنامه تلویزیونی پرسشگر با موضوع چالش‌های فعالیت‌های فرهنگی در وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۱۳ درصد از وقت دانش‌آموزان در یک سال در اختیار آموزش و پرورش است، اظهار کرد: برای ساعاتی که دانش‌آموز در اختیار ما نیست برنامه نداریم. ما از دوران فراغت دانش‌آموزان نیز غفلت کرده‌ایم، تنوع تصمیم‌گیران حوزه فرهنگ، هنر و فضای مجازی، آموزش و پرورش را به تنگنا آورده است.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش‌و پرورش افزود: علاقه‌مند هستیم به حوزه ارتباطات و فضای مجازی ورود کنیم و در این باره وزارت ارتباطات باید برای تامین زیرساخت‌ها ورود کند؛ ۵ میلیارد تومان بودجه فرهنگ و هنر است که در خدمت آموزش و پرورش قرار دارد و سهم هر دانش‌آموز ۳۳۳ تومان است برای مقابله با هجمه‌ها نیازمند بودجه هستیم. فقط ۱.۵ درصد بودجه آموزش و پرورش به فعالیت‌های کیفی اختصاص می‌یابد.

رمضانی با اشاره به ۳۰۴ اردوگاه و ۱۱۸۲ کانون فرهنگی در کشور گفت: با وجود آنکه در قانون بر دیده شدن بودجه خاص برای این بخش‌ها تأکید شده است اما در برنامه پنجم و ششم توسعه بودجه‌ای برای این بخش‌ها درنظرگرفته نشده است.

وی همچنین از عدم همکاری شهرداری‌ها در امور کانون‌های فرهنگی گلایه و مطرح‌کرد: ۱۰۰ هزار مربی تربیتی طبق قانون احیای معاونت پرورشی نیاز داریم و اکنون با کمبود مواجه هستیم که از مجلس می‌خواهیم به ما در تامین این نیرو کمک کند. طبق قانون احیای معاونت پرورشی، هرواحد آموزشی یک معاون و مربی پرورشی نیاز دارد.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از ۶ تا ۱۸ سالگی باید کل بودجه فرهنگی به آموزش و پرورش بیاید و در بین دستگاه‌های دیگر توزیع نشود، گفت: برخی سیاست‌گذاری‌ها اشتباه است، هفته گذشته انتخابات شورای دانش‌آموزی برگزار شد که مقدمه‌ای برای آماده‌شدن دانش‌آموزان در عرصه‌های انتخابات واقعی کشور است ولی وزارت کشور هیچ ورودی به انتخابات نداشته و کمکی به ما نمی‌کند.

وی درباره علت عملیاتی نشدن آیین‌نامه اردوگاه‌ها و کانون‌ها عنوان‌ کرد: سال گذشته آیین‌نامه تدوین شد و در دستور کار قرار گرفت، انتظار داریم آیین‌نامه کانون‌ها و اردوگاه‌ها اجرایی شود. با وضعیت اقتصادی که داریم باید اجازه دهیم مجموعه غیردولتی ورود کند، نامه نگاری‌هایی نیز در این باره انجام شده است.

رمضانی در پاسخ به این پرسش که به نظر می‌رسد به تدریج اردوگاه باهنر از فضای دانش‌آموزی دور می‌شود و  به تازگی شنیدیم هتلی در آنجا در حال ساخت است و به محلی برای گردهمایی مدیران تبدیل شده است، گفت: ۳۰۴ اردوگاه داریم که در برنامه‌های توسعه‌ای از آنها غفلت شد برای خواب و استراحت دانش آموزان با کمبود مواجه بودیم و از محل درآمد خود اردوگاه ساختمانی در حال ساخت است.

وی افزود: امسال ۱۶ میلیون نفر روز اردو برگزار شد و خانواده‌ها سرمایه گذاری می‌کنند. اکنون در بحث تجهیز کتابخانه‌ها نیز کمکی از سوی وزارت ارشاد نداریم، قبلا بودجه‌ای بود اما تعطیل شده است.

۲۳۵۲۳۵
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1314452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =