تصویب ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار جهت بازسازی جاده خرم آباد به پلدختر

استاندار لرستان گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان از طریق فاینانس و ماده ۵۶ برای بازسازی جاده سیل زده خرم‎آباد – پلدختر تصویب شده است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،سید موسی خادمی ساعتی پیش  در جلسه ستاد مدیریت بحران در این رابطه در جمع خبرنگاران گفت:  در این راستا با توافق های انجام گرفته بانک های سپه و ملی به ترتیب ۱۵۰ و ۱۰۰ میلیاد تومان اختصاص می دهند.

وی افزود : معادل این رقم نیز توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تقبل شده و چنانچه اعتبارات اختصاص یافته، پرداخت شود کار بازسازی این جاده روند بهتری خواهد داشت.

بازسازی جاده خرم آباد – پلدختر ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

خادمی با بیان اینکه بازسازی جاده خرم آباد – پلدختر ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تصریح کرد: قراردادفاز اول این طرح با بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان بسته شده اما تاکنون ۴۵ میلیارد تومان از این مبلغ تخصیص یافته است.

استاندار لرستان گفت: جاده طراحی شده جدید هشت کیلومتر تونل دارد که ساخت آن هزینه بر است بنابراین باید اعتبارات تصویب شده، هرچه زودتر تخصیص یابد چراکه جاده فعلی در حد تردد محلی است.

خادمی افزود: تامین آب شرب و راه روستایی، احداث دیواره ساحلی و لایروبی رودخانه ها مشکلات اصلی مناطق سیل زده هستند که در تمامی این بخش ها اعتبارات جدید برای استان پیشنهاد شده است.

۱۱۴ میلیارد تومان برای زیرساخت های کشاورزی مناطق سیل زده مصوب شد

وی ادامه داد:‌همچنین به تازگی ۱۱۴ میلیارد تومان برای زیرساخت های کشاورزی مناطق سیلزده شامل ایستگاههای پمپاژ و جاده های بین مزارع مصوب شده و لرستان در خصوص مبادله موافقتنامه و قراردادهای بازسازی سیل رتبه نخست را دارد.

استاندار لرستان در پایان گفت : نقاط پرخطر باید شناسایی شوند و فرمانداران و جهاد کشاورزی نسبت به شناسایی و تجهیز فضاهای خالی برای انبار هلال احمر در مواقع بحران احتمالی اقدام نمایند.

سیل فروردین ماه امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان به زیرساخت های لرستان خسارت زد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1314488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =