۰ نفر
۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
شناسایی ۸۰۰ نخبه در استان البرز

استاندار البرز گفت: در راستای حمایت از نخبگان استان فعالیت های مختلف صورت گرفته است و تا کنون ۸۰۰ نخبه شناسایی شده است.

به گزارش خبرآنلاین، عزیز الله شهبازی در جلسه شورای علمی بنیاد نخبگان استان که روز شنبه در حوزه استاندار برگزار شد، با اشاره به اینکه این مجمع و تشکیلات از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: در این نشست ها تصمیم گیری و مصوبات بسیار ساختارمند، علمی و پایه ای صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب، علم و پژوهش مورد تاکید ویژه مقام معظم رهبری است، ادامه داد: جلوداری در علم در نظام جمهوری اسلامی ایران بواسطه وجود رهبری فرزانه و عالم، از سیاست های کلی نظام است.
شهبازی گفت: اکنون دیگر زمان تصمیم گیری های عجولانه نیست بلکه باید بنیانی و نظام مند عمل کنیم.
وی با اشاره به اینکه ۸۰۰ نخبه در بنیاد علمی نخبگان البرز شناسایی شده اند، افزود: نخبگاه افرادی صاحب فکر و اندیشه هستند از این رو وضعیت سکان داری دانشگاه و سطوح مختلف کشور را مورد بررسی قرار می دهند.
استاندار البرز اضافه کرد: به گونه ای شرایط را فراهم کنیم که جمعیت نخبگان البرز در عرصه های تصمیم سازی و تصمیم گیری و همچنین هدایت جامعه در جهت علم آموزی و نخبه پروری، دخیل باشند.
وی گفت: ما می توانیم به نخبگان البرز فرصت بروز و ظهور دهیم و از ظرفیت آنها در عرصه های مهم یاری طلبیم.
وی عنوان کرد: نخبگان می توانند با اندیشه، ابتکار و خلاقیت خود شرایطی را ایجاد کنند که بار مشکلات مردم کم شود.
استاندار البرز با اشاره به اینکه این جلسات باید خروجی و خدمت علملیاتی و متمایزی داشته باشد، گفت: اکنون در حوزه های صنعت، کشاورزی، فناوری های نوین و عمران و آبادانی استان شاهد ایجاد پویایی و تحول هستیم ولی در گردشگری ضعف وجود دارد که باید اندیشه ای نو در آن کارساز شود.
وی افزود: از مدیران در دستگاه های اجرایی خواسته ام که در ۳ موضوع هیچ دخالتی نداشته باشند، محیط های کارگری، ورزشی و دانشگاهی، چراکه بر این باور هستم در این محیط ها خود افراد بهتر می توانند نسبت به حل موضوعاتشان اقدام کنند.
شهبازی با اشاره به اینکه رییس دانشگاه علوم پزشکی نیز در این شورا دعوت شود، خاطرنشان کرد: باید در دانشگاه ها و محیط های علمی افراد صاحب فکر، اندیشمند و عالم در صدر بنشینند.
وی گفت: برای حمایت از بنیاد علمی نخبگان با قدرت حاضر هستم و از هیچ تلاشی در این راستا فروگذار نخواهم کرد.
استاندار البرز افزود: انتظار می رود در برنامه ویژه تجلیل و تکریم از نخبگان، حتما بانوان و جوانان نخبه نیز حضور داشته باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1314528

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =