چند می‌گیری رنگ عوض کنی؟

در سال‌های اخیر بازیکنان زیادی به پرسپولیس و استقلال رفتند که مدعی شده بودند از کودکی طرفدار این تیم هستند اما به یکباره زیر حرف‌شان زدند و به اردوگاه رقیب پیوستند.

احسان خراسانی: استقلالی یا پرسپولیسی بودن؛ این موضوعی است که نه فقط در فوتبال بلکه در جامعه از اهمیت زیادی برخوردار است. اینکه طرف مقابل طرفدار کدام یک از دو تیم پرطرفدار ایران و آسیاست و لذت بردن از تماشای بازی کدام یک را به دیگری ترجیح می دهد؟ شاید خیلی وقت ها و در خیلی از محافل ورزشی، بین بزرگ و کوچک، پیر و جوان اولین سوالی که مطرح می شود همین است که طرفدار کدام تیم هستی؟ استقلال یا پرسپولیس؟ این حساسیت چند برابر بیشتر در بطن خود فوتبال هم دیده می شود. فوتبالی که این روزها در آن استقلالی یا پرسپولیسی بودن بین بازیکنان اهمیت زیادی دارد. مخصوصا وقتی یک بازیکن از تیمی دیگر راهی یکی از دو تیم می شود.

از همان چند سال پیش و وقتی که انتقال های جنجالی بین دو تیم دیده می شد تا همین روزها که خیلی از ستاره های جدیدالورود در اولین اقدام در خصوص این مصاحبه می کنند که از بچگی به تیمی که الان در آن حضور دارند علاقه داشتند و سعی می کنند با همین تک جمله دل هوادران را به دست بیاورند. این اتفاق زمانی رخ می دهد که بازیکنان حس می کنند طرفداران بیش از هرچیزی روی چنین موضوعی تمرکز و حساسیت دارند. مخصوصا وقتی که در فضای مجازی همین بهانه کری خوانی های هواداران دو تیم می شود. همین چند روز پیش بود که سیاوش یزدانی و احمد نوراللهی در یک برنامه تلویزیونی کنار هم نشستند و نوراللهی از حضور یزدانی در تمرینات پرسپولیس گفت. ولی در حال حاضر یزدانی برای استقلال بازی می کند. یا اینکه کنعانی زادگان بعد جدایی از پرسپولیس راهی استقلال شد و از علاقه اش به این تیم گفت. او الان دوباره به پرسپولیس برگشته و دوباره در خصوص علاقه فوق العاده اش به این تیم صحبت کرده است.

فوتبال ایران همیشه از چنین حساسیت هایی پر بوده؛ اینکه بازیکنان فوتبال و تیم های استقلال و پرسپولیس به واسطه هواداران زیادی که آنها را حمایت می کنند، سعی می کنند بیشتر از هر چیزی در جهتی حرکت کنند که همان طرفداران بپسندد. اینکه چنین اتفاقی جنبه مثبت دارد و یا به کل اتفاقی منفی تلقی می شود چیزی است که نظرات مختلفی درباره آن وجود دارد. طی سال های اخیر بازیکنان زیادی بودند که علاوه بر صحبت درباره استقلالی یا پرسپولیسی بودن همیشه از این مایه گذاشتند که گاهی اوقات به خاطر عشق به هواداران قید پول را زدند و در تیمی که دوست داشتند بازی کردند. این اتفاق به خودی خود از نظر کسی بد نیست اما وقتی به قول معروف در فوتبال تبدیل به "شوآف" شود، کمی هواداران را عصبانی می کند. هوادارانی که ترجیح می دهند بازیکنی که در تیم شان بازی می کند بیشتر از اینکه به فکر گذشته و استقلالی و پرسپولیسی بودن باشد؛ اتفاقا پولش را هم تمام و کمال بگیرد اما در جو این روزها فقط به عملکرد خودش فکر کند.

43257

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1314556

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
    7 0
    منظورتون که کنعانی زادگان نیس یوقت؟ کاملا امادگیشو داره برای چندمین بار بگه از بچگی استقلالی بوده.خخخخخخ.