مدیریت آسیب های اجتماعی نیازمند نگاه متحول و درست است

حسین حسن نژاد در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با تاکید بر این که مدیران به حوزه آسیب های اجتماعی باید نگاهی متحول و درست داشته باشند، گفت: با نگاه درست مدیریت آسیب های اجتماعی بویژه در بخش کودکان و دانش آموزان به نتیجه خواهد رسید. ‎

به گزارش خبرآنلاین از ساری ،حسین حسن‌نژاد، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، تبلیغات گسترده کنکور در قالب‌های مختلف را نوعی آسیب اجتماعی دانست و افزود: تبلیغات برای کنکور مدرن‌ ترین آسیب اجتماعی در حوزه دانش‌آموزی است.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر این که مدیران به حوزه آسیب های اجتماعی باید نگاهی متحول و درست داشته باشند، گفت: با نگاه درست مدیریت آسیب های اجتماعی بویژه در بخش کودکان و دانش آموزان به نتیجه خواهد رسید.

وی بر ضرورت بازنگری در نوع نگاه به آسیب های اجتماعی در دستگاه های متولی آموزش تاکید کرد و اظهار داشت: نگاه کنونی که منطبق بر واقعیت نیست سبب ایجاد تناقض میان برنامه ها و نسخه پیچی برای رفع آسیب های اجتماعی در این حوزه می شود.

حسن نژاد یادآور شد: در حالی که امروز فرصت ها و ظرفیت های خوبی نسبت به گذشته برای اصلاح امور در اختیار داریم، ولی متاسفانه نگرش نادرست متولیان این مجموعه ها سبب می شود تا این فرصت ها در حوزه کودکان و نوجوانان خود به عنوان  تهدید و آسیب اجتماعی قلمداد شوند.

وی گفت: امروزه دغدغه والدین در پیگیری آسیب های اجتماعی و تعلیم و تربیت به مراتب بیشتر از گذشته است و شبکه های اجتماعی و همچنین دیگر ابزارهای ارتباطی ظرفیت بزرگی برای مدیریت آسیب های اجتماعی خواهد بود.

حسن نژاد افزود: دغدغه امروز والدین برای تعلیم و تربیت فرزندان خود بزرگ‌ ترین سرمایه آموزش و پرورش و همه دستگاهها است که هنوز نتوانسته اند از آن بهره برداری کنند. تا زمانی که نگاه نسبت به آسیب های اجتماعی و کودکان و دانش آموزان تغیییر نکنذ و برنامه ریزی اصولی و عملیاتی را در این بخش شاهد نباشیم، اهداف محقق نخواهد شد.

حسن نژاد همچنین در واکنش به درخواست آموزش و پرورش برای همکاری مالی و اجرایی دستگاهها در حوزه آسیب های اجتماعی، گفت: ابتدا آموزش و پرورش باید برنامه های خود را در عمل ثابت کند و سپس دستگاه ها را به کمک بطلبد.

وی اجرای برنامه های حوزه مدیریت آسیب‌های اجتماعی در سطح وسیع را همراه با خطا و اشتباه دانست و ابراز نمود: آموزش و پرورش ابتدا باید تمامی برنامه هایش در این حوزه را در جامعه آماری محدود اجرا کند و پس از دریافت بازخورد مثبت، با درخواست امکانات و بودجه در سطح کلان اجرایی نماید.

معاون استاندار مازندران از مسئولان آموزش و پرورش استان خواست تا برنامه خود در حوزه پیش گیری و مدیریت آسیب اجتماعی را پس از اثبات کارآیی در اختیار دستگاه ها قرار دهند تا آنها بتوانند به کمک این مجموعه آموزشی بروند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1314590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =