۰ نفر
۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸
مقتدی صدر بیانیه داد

فارس نوشت: رهبر جریان صدر عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اگر «مفسدان می‌خواهند مردم کشته نشوند آنها را به حال خودشان رها کنند».

به گزارش السومریه نیوز، در این بیانیه آمده است: «ای مفسدان اگر می‌خواهید ملت نکشند و آتش نزنند، دست از سر آنها بردارید».

 سید مقتدی الصدر گفت که «اگر تظاهرات، تحصن و اعتصاب به نظر برخی‌ راه‌حل نیست، پس چطور (چنگ زدن به دولت و قدرت) راه‌حل است؛ وقتی که توان پایان درد و رنج مردم و رهایی عراق از فساد وجود ندارد».

وی در بیانیه خود افزود: «اگر دولت نتواند آنچه که پیشینیان آن را خراب کرده بودند،‌ درست و اصلاح کند پس دولتمردان هیچ خیری (برای کشور) ندارند، کما اینکه اسلافشان نداشتند. پس ای مفسدان اگر می‌خواهید مردم نکشند و آتش نزنند، باید دست سر از آنها بردارید و سرکوبگری و ظلم و ستم کافی است».

سید مقتدی الصدر تاکید کرد که «آنها (معترضان) جماعتی هستند که خواستار زندگی با کرامت و وطن عاری از فساد و مفسدان هستند».

الصدر گفت: «آنها جماعتی هستند که با اعمال فشار به مفسدان آنها را مجبور به عقب‌نشینی و تلاش برای اجرای اصلاحات در کشور کردند، (ای نخست‌وزیر) آیا نمی‌خواهید آنها را برای تکمیل آنچه که مدعی انجام طرح اصلاحی هستید، انتخاب کنید».

رهبر جریاتن صدر گفت که «مبادا عراق در آتش فتنه و جنگ داخلی کشانده شود که در این صورت همه چیز تمام می شود و مفسدان امور کشور را در دست می گیرند».

وی اظهار داشت: «اگر من به موج سواری متهم شدم به این دلیل است که سعی داشتم اصلاحات زودتر صورت بگیرد. امروز رهبران و حکماء و عقلای عراق مسئول هستند هر چه زودتر کشور را از فتنه دور کنند.. وگرنه پشیمان خواهند شد».

رهبر جریان صدر عراق در پایان بیانیه خود خطاب با مقامات دولتی گفت که «استعفا دهید قبل از آنکه مجبور به استعفا شوید...یا اصلاح کنید قبل از آنکه حذف شوید... در غیر اینصورت پشیمان خواهید شد».

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1314602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمدی IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    11 1
    وای به روزی که کشور عراق به دست این دمدمی مزاج مشکوک بیفتد یک روز دست در دست شیخ سلمان وبن سلمان و امیر کویت می گذارد وفراموش می کند که اینها قاتلین مردم یمن وسوریه ولبنان وایران هستند وروزی به تهران می اید ودر عزای حسین علیه السلام به سینه می زند. اخر این چه فتنه ای است که به پا کرده ای ؛ خیلی زود جنایت های دا ئش وامریکا در حق مردم مظلوم عراق را فراموش کردی . مگر حشد شعبی جز ایثار واعطای جان در مقابل دائش کار دیگری کرده که امروز دفاترش را اتش زدید .
    • شمس تبریزی IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
      0 2
      این آقا یه روزی هم به آیت الله سیستانی گفته بود تو برو از اینجا بیرون. چون تو ایرانی هستی و من عراقی. مزاج خوشی نداره. ساده لوحی اش نشون میده که سید حسنی هست. کسی از شجره نامه اش خبرداره؟
  • علی ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    9 0
    مارادونا رو ول کنید غضنفرو بچسبید