پرواز عقاب جدید بر بلندای نقش جهان

پیام نیازمند دروازه بان جوان تیم سپاهان توانست با بسته نگه داشتن دروازه اش برای 9 بازی پیاپی،رکورد کلین شیت فوتبال ایران را به نام خود ثبت کند.

عرفان حاج‌بابایی:رکوردی که سال های سال در فوتبال ایران دست نخورده باقی مانده بود،حالا ظرف کمتر از دو سال، دو بار و توسط دو دروازه بان جوان و آینده دار فوتبال ایران شکسته شده است. رکورد کلین شیت در فوتبال ایران که پیش از این در اختیار بزرگانی نظیر ناصر حجازی،بهرام مودت و احمدرضا عابدزاده بود،در نسل گلرهای جدید به نام علیرضا بیرانوند ثبت شده بود اما سید حسین حسینی از روزهای اعتماد شفر به خود در استقلال نهایت استفاده را برد و توانست در 9 بازی پیاپی با درخشش های خود دروازه آبی ها را بسته نگه دارد و رکورد 873 دقیقه گل نخوردن را به نام خود ثبت کند. رکوردی که حالا توسط یک گلر جوان و خوش آتیه به نام پیام نیازمند شکسته شد و دروازه بان سپاهانی هاست که یک تنه رکورددار گل نخوردن در ایران به حساب می آید.

پیام نیازمند فصل گذشته درخشش فوق العاده ای در دروازه تیم فوتبال سپاهان داشت و توانست 15 کلین شیت را به نام خود ثبت کند. البته در لیگ هجدهم خط دفاعی سپاهان برخلاف خط حمله اش، آمار خوبی ثبت نکرد و با دریافت 20 گل در نهایت از قهرمانی لیگ برتر دور ماند. داستان سپاهان لیگ نوزدهم اما متفاوت است و تیم امیر قلعه نویی علاوه بر قدرت بالای هجومی،در خط دفاع هم به پختگی و انسجام رسیده و تا حالا به حریفانش اجازه گلزنی در لیگ برتر را نداده. اتفاقی که بخش عمده ای از آن به عملکرد فوق العاده پیام نیازمند بر می گردد.

دروازه بانی که طی هشت بازی ابتدایی لیگ نوزدهم مقابل تیم های شاهین شهرداری بوشهر، ماشین سازی، فولاد خوزستان، نفت مسجد سلیمان، پرسپولیس، ذوب آهن، گل گهر سیرجان و در نهایت سایپا هیچ گلی دریافت نکرد تا با احتساب آخرین بازی لیگ هجدهم سپاهان مقابل استقلال خوزستان،موفق شود چنین رکورد تاریخی ای را به نام خود ثبت کند و نام خود را در تالار افتخارات فوتبال ایران جاودانه کند.

از رکوردشکنی برای سپاهان تا چشم انتظاری برای اولین بازی ملی

عملکرد پیام نیازمند در اولین فصل حضورش در سپاهان آن قدری راضی کننده بود که کارلوس کی روش را مجاب کرد تا برای جام ملت های آسیای 2019 روی نام سید حسین حسینی قلم قرمز بکشد و نیازمند را با خود به امارات ببرد. حالا هم عملکرد نیازمند در فصل جدید به قدری خوب و مطمئن بوده که مارک ویلموتس هم حساب ویژه ای روی گلر کرجی سپاهان باز کرده و پیام پای ثابت لیست های سرمربی بلژیکی تیم ملی بوده است. اتفاقی که اگر با درخشش ادامه دار او در لیگ برتر همراه شود،قطعا در آینده ای نزدیک دروازه تیم ملی را هم به روی او باز خواهد کرد و استارت بازی های ملی این گلر 24 ساله خورده خواهد شد.

254 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1314795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    0 0
    برو عامو/ چه آشی چه کشکی. سپاهان کیلو چند