دستگیری عاملان جنایت در محدوده شرق‌تهران/ قتل فجیع با طمع باج‌گیری

ایلنا نوشت: معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری عاملان جنایت در محدوده شرق‌تهران خبر داد.

سرهنگ کارآگاه علی گودرزی در تشریح خبر گفت: ساعت ۲۳ مورخه ششم شهریورماه سال‌جاری شهروندان در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، پیدایش یک جسد در محدوده محلاتی به کلانتری ۱۱۰ شهدا اطلاع دادند که بلافاصله با حضور مأمورین کلانتری در محل اعلامی و تأیید خبر اولیه ، موضوع سریعاً به بازپرس ویژه قتل و کارآگاهان اداره دهم و تیم بررسی صحنه جرم مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی اطلاع داده شد.

وی ادامه داد: با حضور کارآگاهان در محل، در بررسی اولیه مشخص شد جسد متعلق به یک مرد مسن بوده که صورت و سایر اعضای بدن به غیر از دست راست بوسیله اسید به‌طور کامل از بین رفته و فاقد هرگونه مدارک شناسایی هویتی بوده است. جسد به دستور بازپرس کشیک ویژه قتل جهت بررسی وتعیین علت دقیق فوت به پزشکی قانونی منتقل شد.

سرهنگ گودرزی در ادامه بیان داشت: کارآگاهان در آغاز کار پلیسی خود با یک معمای پیچیده ی مواجه شدند و برای پیدا کردن سرنخ و کشف  راز پرونده وارد تحقیقات جنایی شدند. کارآگاهان در بررسی پرونده‌های جنایی با یک اعلام فقدانی مردی ۶۷ ساله روبرو می شوند که با دعوت از شاکی، وی اظهار می‌دارد: دوستم بنام کامران ۶۷ ساله ساکن محدوده یوسف‌آباد دو روز است مفقود شده و از او بی‌اطلاع هستم و از آنجایی که وی از تمکن مالی بالایی برخوردار بوده و تمامی اعضای خانواده‌اش در خارج از کشور زندگی می‌کنند و من به‌عنوان دوست صمیمی وی اعلام شکایت کردم. کارآگاهان در اقدام بعدی با نشان دادن تصاویر جسد کشف شده ، شاکی از طریق البسه متوفی موفق به شناسایی کامران می شود .

وی متذکر شد:‌ کارآگاهان در ادامه تحقیقات از شاکی مطلع می‌شوند، فقدانی در ساعت ۷۳۰ صبح  مورخه ۴ /۶ /۹۸ بعد از خروج از منزلش، کیف دستی‌اش حاوی مدارک هویتی و چندین برگ چک بانکی اشخاص توسط یک‌نفر سارق کیف قاپ به سرقت رفته است. مقتول طی تماس با دوستش (شاکی) اعلام می‌کند حدود ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه شب بود که کامران با من تماس گرفت و گفت امروز صبح کیف دستی‌ام به سرقت رفته و شخصی ناشناس با من تماس گرفت و در میدان شهدا با هم قرار گذاشتیم که پس از گذشت نیم‌ساعت معطلی اعلام می‌دارد دیگر به خانه بازمی‌گردم که هرچه با او تماس گرفتم تلفن همراه‌ش خاموش بود.

معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس پایتخت افزود: با بدست آمدن این اطلاعات و مشخص شدن زوایای پنهان پرونده کارآگاهان انگیزه جنایت توسط عامل یا عاملان را مالی یافتند. در شاخه دیگر از تحقیقات پلیسی در تاریخ ۲۳ شهریورماه طی تماس رئیس بانک سامان شعبه امین حضور با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام می‌کند دو نفر جوان حدود ۲۶ و ۳۰ ساله با مراجعه به بانک قصد وصول چک مسدود شده به مبلغ ۳۶۰ میلیون ریال را داشته‌اند. بلافاصله موضوع به کارآگاهان اداره دهم اعلام که راهی بانک مربوطه شده که در بررسی‌های اولیه مشخص شد چک مربوط به مقتول بوده که توسط سارق کیف قاپ به سرقت رفته و در بررسی تصاویر دوربین مداربسته چهره دو نفر مرد جوان بدست آمد.

وی ادامه داد: کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و با بهره‌گیری از روش‌های علمی کشف جرم موفق به شناسایی هویت هر دو متهم پرونده به اسامی اصغر و مجید ۲۶ و ۳۰ ساله شدند که با انعکاس اطلاعات بدست آمده به مقام قضایی در تاریخ دوم آبان ماه طی دو عملیات جداگانه پلیسی همزمان هردو در محدوده محلاتی دستگیر و به اداره دهم منتقل شدند. در تحقیقات صورت گرفته از هر دو متهم ، منکر هرگونه ارتباط با مقتول  شدند که کارآگاهان با ارائه مدارک و دلایل و مستندات چاره ای جز بیان حقیقت را نداشته و لب به اعتراف گشودند و پرده از راز این جنایت برداشتند.

سرهنگ گودرزی اذعان کرد: اصغر در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: من بواسطه یکی از اقوام دوری که در بازار مغازه‌دار است و با مقتول رابطه کاری داشت، از وضعیت مالی خوب مقتول مطلع شدم و به اتفاق دوستم مجید نقشه سرقت از مقتول را کشیدیم و یکی از دوستان‌مان به‌نام شاهین با دریافت مبلغ یک‌میلیون تومان کیف مقتول را روز حادثه سرقت کرد و تحویل ما داد که با مقتول تماس گرفتیم و قرار تحویل کیف را در میدان شهدا گذاشتیم. وقتی وی را شناسایی کردیم مجید با خودروی ۲۰۶ به او مراجعه کرد و گفت شما مدارک‌تان را گم کرده‌اید؟ وقتی مقتول تایید می‌کند به او می‌گوید: منتظر باش دوستم برایتان می‌آورد که پس از گذشت نیم‌ساعت وی را زیر نظر گرفتیم و متوجه شدیم شماره پلاک خودرو را برداشته است. سپس نقشه‌ی خود را عملی کرده و او را بین مسیر به‌عنوان مسافر سوار کردیم که شروع کرد به درد و دل کردن و از نحوه سرقت کیفش به ما گفت که خودرو را نگه داشتم و اصغر از صندلی جلو پیاده و کنار مقتول در صندلی عقب نشست.

سرهنگ کارآگاه علی گودرزی خاطرنشان کرد: اصغر به مقتول گفت کیف‌دستی و مدارک پیش ما هست و باید ۲۰۰ میلیون تومان بدهی تا آن را بدهیم و مقتول مقاومت کرد و گفت یک‌ریال هم به شما نمی‌دهم که وی را به منزل ویلایی و خالی از سکنه مجید بردیم و دوباره مقتول را تهدید کردیم که با مقاومت او روبرو شدیم و از آنجایی که شماره پلاک خودرو را برداشته بود با تهیه طناب وی را خفه کرده و به قتل رساندیم. برای آن‌که هویت وی شناسایی نشود جسد را در داخل سطل زباله انداختیم و اسیدی که تهیه کرده بودیم روی صورت و بدن وی ریختیم و جسد را به بیرون از محل جنایت منتقل کردیم. قصد داشتیم جسد را از دریچه  فاضلاب به داخل آن بیاندازیم که نشد و جسد را به همان صورت رها کردیم.

سرهنگ کارآگاه علی گودرزی با اعلام این خبر گفت: باتوجه به دستگیری عاملان جنایت با انگیزه مالی و اعتراف صریح به قتل هردو متهم از سوی بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی و دستگیری همدست فراریشان در اختیار کارآگاهان اداره دهم هستند.

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1314821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =