مهر نوشت: نماینده مردم مبارکه در مجلس گفت: ردیف اعتبار ملی برای قطعه اول قطار حومه ای مبارکه-مجلسی-بهارستان تامین و ابرپروژه قطار حومه ای اصفهان پس از سالها انتظار بالاخره کلنگ زنی می‌شود.

زهرا سعیدی با اشاره به پروژه قطار شهری مبارکه-مجلسی-بهارستان به طول ۵۲ کیلومتر اظهار داشت: این قطار حومه ای در ادامه رینگ مترو اصفهان است؛ پروژه قطار شهری از شهر جدید مجلسی آغاز می شود و به ایستگاه فولاد مبارکه می رسد.

وی با بیان اینکه ایستگاه سوم این قطار شهری میدان شهید نصوحی در مبارکه خواهد بود و به ایستگاه دفاع مقدس در شهر مبارکه می رسد، ابراز داشت: ایستگاه پنجم در شهر زیباشهر احداث خواهد شد تا با طی کردن ایستگاه ده سرخ یا پلی اکریل به ایستگاه شهرجدید بهارستان برسد و در نهایت به ایستگاه راه آهن ختم خواهد شد.

شش ایستگاه شهری و چهار ایستگاه صنعتی در مسیر قطار حومه ای

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مراکز جمعیتی تحت پوشش قطار حومه شهری، شهر مجلسی، مبارکه، زیباشهر، ده سرخ و روستاهای اطراف و بهارستان خواهد بود که مراکز مهم صنعتی اعم از شرکت فولاد مبارکه، کارخانه قند نقش جهان، صنایع هفتم تیر و شرکت پلی اکریل را تحت پوشش قرار می دهد.

اعتبارات عمرانی کشور با همکاری صنایع و رجا در توسعه قطار حومه ای

وی تصریح کرد: بخشی از اعتبارات قطار حومه ای مبارکه-مجلسی-بهارستان از محل اعتبارات عمرانی کشور و ایستگاه فولاد مبارکه تا میدان دفاع مقدس به طول ۱۷ کیلومتر توسط شرکت فولاد مبارکه و با مشارکت راه آهن جمهوری اسلامی و شهرداری های درگیر پروژه تامین خواهد شد.

کلنگ زنی قطار حومه ای در آینده نزدیک

وی اضافه کرد: قطار حومه ای مبارکه-مجلسی-بهارستان در آینده نزدیک و توسط یکی از مقامات کشوری کلنگ زنی می شود اما پیمانکار قطعه اول در اول مهرماه مشخص شد و عملیات اجرایی مسیرحدفاصل شهر جدید مجلسی و فولادمبارکه به طول تقریبی ۱۰ کیلومتر آغاز به فعالیت کرده است.       

سعیدی با اعلام اینکه در گذشته به دلیل اینکه این ابرپروژه ردیف اعتبار ملی نداشت، عملا امیدی به اجرای آن نبود، ابراز داشت: در سال ۱۳۹۶ در زمان بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ در مجلس شورای اسلامی، اخذ ردیف اعتبار ملی برای این خط محقق شد که با توجه به شرایط خاص کشور  واینکه این ردیف اعتباری در لایحه بودجه دولت هم وجود نداشت، اقدام مهمی صورت گرفت.

وی افزود: با همکاری شرکت عمران شهرهای جدید، در این طرح هم تغییراتی صورت گرفت و امروز پیمانکار با همه توان آماده آغاز پروژه و اتمام آن است که اتفاق بسیار مهمی است.

تامین اعتبارات ملی قطار حومه ای اصفهان

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه ای که در اواخر سال گذشته در کمیسیون عمران مجلس و با حضور رییس کمیسیون عمران، نماینده مبارکه، سه تن ازمعاونین وزیر راه، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه،مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان،فرماندار و مدیرعامل شرکت عمران مجلسی برگزار شد، هم سهمی برای شرکت فولاد مبارکه و دیگر دستگاه در تأمین اعتبار تعیین شد و همه اقدامات انجام شده و مناقصه هم برگزار و پیمانکار تعیین شده و این ابرپروژه مهم آماده آغاز عملیات اجرایی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1314949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =