چرا نباید از تخت باکس فنردار برای تشک های فومی استفاده کرد؟

خواب یکی از اساسی‌ترین نیازهای انسان است و عدم توجه به کیفیت آن می‌تواند مشکلات متعددی را به همراه داشته باشد. 

بنا بر گزارش‌های موجود، بدخلقی، چاقی، مشکلات بینایی و قلبی، حواس‌پرتی و عدم تمرکز، تنها بخشی از عوارض ناشی از کم‌خوابی و بی‌خوابی هستند.

 یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای تجربه خوابی راحت، استفاده از تشک های مناسب است.

اگر قصد خرید یک تشک جدید را برای تخت خود دارید یا پیش‌تر یک تشک فوم ‌دار باکیفیت خریداری کرده‌اید، بد نیست بدانید که باید از تخت و پایه مناسب آن نیز استفاده کرد تا تشک در طولانی‌مدت آسیبی نبیند. به بیان دیگر، اغلب برندهای محبوب مانند ویستر توصیه می‌کنند که اگر یک باکس فنردار (box spring) برای تشک فنری قدیمی خود دارید، نباید از آن برای تشک فومی جدیدتان استفاده کنید. 

استفاده از بیس‌های نامناسب علاوه بر احتمال آسیب دیدن تشک، در برخی موارد موجب نقض شرایط گارانتی و خدمات پس از فروش نیز می‌شوند. به هر صورت، استفاده از پلتفرم مناسب برای افزایش راحتی و مقاومت تشک، اهمیت بسزایی دارد. 

در اغلب موارد، اگر تشک های اسفنجی و طبی را از وب سایت برندهایی مثل VISTAR خریداری کنید، می‌توانید پایه یا تختی که به صورت ویژه برای آن تشک طراحی شده است را هم از همان شرکت تهیه نمایید. اما اگر شرکتی که تشک را از آن می‌خرید چنین محصولی نداشته باشد یا نخواهید پول اضافی برای آن پرداخت کنید، چند راه برای استفاده از تشک فومی همراه با تخت قدیمی شما بدون آنکه هیچ آسیبی ببیند، وجود دارد.

چه قاب‌ها و پایه‌هایی با تشک های اسفنجی سازگار هستند؟ 

اغلب کمپانی‌هایی که تشک فوم دار تولید می‌کنند، می‌گویند یک سطح محکم و صاف بهترین گزینه برای آنهاست. چنین پایه‌هایی با پخش کردن وزن تشک، از تحت فشار قرار گرفتن یک نقطه خاص جلوگیری می‌کنند. با این تفاسیر، چند پیشنهاد برای شما داریم:

تخت‌های صاف

برخی تخت‌هایی که اصطلاحا با عنوان "Platform Bed" از آنها یاد می‌شود، در واقع تختی با سطح کاملا صاف هستند که می‌توان از آنها برای تشک های اسفنجی استفاده کرد. این تخت‌ها معمولا چوبی هستند و ممکن است در ساختار آنها از فلز نیز استفاده شده باشد. 

پایه‌هایی با ساختار میله‌ای شکل 

پایه‌هایی با ساختار میله‌میله که عمدتا از جنس چوب یا فلز هستند، گزینه‌ای مناسب برای استفاده به همراه تشک های فوم دار محسوب می‌شوند زیرا لوله‌ها با فاصله‌ای کاملا برابر از یکدیگر قرار گرفته‌اند و به سبب همین موضوع، وزن تشک به خوبی پخش خواهد شد. این تخت‌ها با طیف گسترده‌ای از تشک ها از جمله فنری، مموری فوم و لاتکس سازگاری دارند. برای اطمینان از اینکه کدام نوع از پایه‌ها برای تشک شما مناسب‌تر است، باید به وب‌سایت فروشنده مراجعه کنید.

پایه‌های اختصاصی برای تشک ها

برخی شرکت‌ها به منظور ارائه خدمات بهتر، برای هر تشک، به صورت جداگانه یک پایه مخصوص نیز طراحی می‌کنند که در صورت تمایل می‌توان آنها را خریداری کرد. این پایه‌های نگهدارنده معمولا کیفیت بالایی دارند و به خوبی با تشک مربوطه سازگار هستند.

تخت تنظیم‌شونده

ویستر یکی از برندهای صاحب‌نام در زمینه تولید فریم‌های تخت قابل تنظیم است که به کاربران اجازه می‌دهد با تنظیم دقیق تخت، بیش از پیش راحتی را احساس کنند. این فریم‌ها منحصرا برای تشک های فوم دار طراحی شده است. تخت های تنظیم‌شونده بسته به نوع‌شان معمولا قیمت بالاتری دارند.

معایب استفاده از باکس فنردار برای تشک اسفنجی یا فوم دار

حتما هنوز یک سوال مهم در ذهن شما وجود دارد که پاسخ روشنی برای آن ندارید: دقیقا چرا نباید از تخت های باکس فنردار قدیمی همراه با یک تشک فوم دار جدید استفاده کرد؟ 

کمپانی ویستر در این رابطه می‌گوید طراحی میله‌ها در باکس های فنردار قدیمی به گونه‌ای است که فاصله زیادی با یکدیگر دارند و نمی‌توانند وزن یک تشک فوم را تحمل کنند و عدم وجود تکیه‌گاه مناسب نیز به خم شدن و شکم دادن تشک منتهی می‌شود. در عوض، شما به پلتفرمی نیاز دارید که در آن، میله‌ها فاصله بسیار کمی با یکدیگر داشته باشند.

این کمپانی، هم‌اکنون در حال عرضه محصولی به نام The Foundation است؛ یک box spring بازطراحی‌شده که به راحتی می‌توان آن را روی یک فریم تخت معمولی قرار داد. در طراحی این تخت، فواصل میله‌های داخلی تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است تا تکیه‌گاه مناسبی برای تشک های VISTAR باشند. 

از طرفی، برخی دیگر از تولیدکننده‌های مطرح این حوزه می‌گویند در صورتی می‌توان از باکس فنردار همراه با تشک فومی استفاده کرد که فریم تخت از نوع فلزی باشد. 

نکته مهم دیگری که باید در نظر گرفت، این است که اغلب شرکت‌ها شما را برای خرید محصولات و پایه‌های اختصاصی خودشان تشویق می‌کنند که طبیعتا به سودآوری بیشتر برای آنها منتهی می‌شود. شاید در مرحله اول برنامه‌ای برای خرید این پایه‌ها نداشته باشید، اما برای جلوگیری از بروز مشکلات مربوط به نقض شرایط گارانتی، خرید یک پلتفرم جدید می‌تواند تصمیمی منطقی باشد. به هر صورت، برای اطمینان بیشتر حتما مطمئن شوید که قاب و پایه مورد استفاده شما، آسیبی به تشک نزده و قوانین مربوط به گارانتی را نقض نمی‌کند. اگر خلاق باشید و وقت‌تان به اندازه کافی آزاد باشد، با تخته‌های چَندلا می‌توانید پایه‌ای محکم، صاف و ارزان‌قیمت را برای تشک خود بسازید.

ویستر یکی از برترین برندهای تولید کننده انواع تشک و کالای خواب

شرکت ویستر با توان تولید بالای خود، انقلابی در صنعت تولید تشک و کالای خواب ایران محسوب می شود. استفاده از جدید ترین و با کیفیت ترین مواد اولیه همراه با دانش فنی بروز جهان در مجموعه تولیدی ویستر، راحتی غیر قابل توصیفی را بر بالین شما می آورد.

مفتول های استفاده شده که بهترین نوع مفتول در جهان است در خط تولید توانمند VISTAR به فنر های ٢ تا ٨ لایه تبدیل می گردند که باعث راحتی و استحکام منحصر به فردی در تشک های ویستر می شوند. اسکلت مستحکم تشک های ما با لطافت الیاف کم تعرق و پارچه های ٧٠% کتان در هم آمیخته می شود تا همه جوانب یک تشک با کیفیت برای خوابی شیرین تر فراهم گردند.

تشک های ویستر در ۱۰ مدل به بازار عرضه می شوند که به فرا خور مدل تشک از بهترین نوع Pocket Spring, Memory پارچه های غیر حساسیت زا استفاده می شود. در خط تولید ویستر به منظور ارتقای استاندارد های بهداشتی، کارگران کمترین تماس را با محصول دارند؛ بویژه تولید بالش های ما بدون بکار بردن دست و بصورت تمام اتوماتیک صورت می پذیرد.

در انتها توصیه می کنیم برای مطالعه مطالب مفید و کاربردی درباره ویژگی های بهترین تشک ها و همچنین مشاهده مدل های مختلف انواع تشک و کالای خواب برند ویستر به وب سایت vistar-co.com و یا پیج اینستاگرام @vistar_mattress مراجعه کنید و یا با شماره 02166323232 تماس بگیرید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1315004