هشدار، رویش قارچ‌های سمی در پاییز امسال زیاد شده است

تسنیم نوشت: با توجه به آغاز فصل بارش‌های پاییزه روند رویش قارچ‌های سمی در استان زنجان سرعت گرفته و گروهی از این فرصت به نفع خود مشغول سوء استفاده هستند.

هرسال درحالی بیش‌ترین  اطلاع رسانی مسئولان از عدم استفاده از قارچ‌های سمی خودرو در فصل بهار انجام می‌شود که براساس مستندات این قارچ‌ها تنها در فصل بهار با افزایش بارش رشد نمی‌کنند در پاییز نیز می‌توانند خطری برای سلامت مصرف‌کنندگان باشند. این درحالی است که سودجویان وکلاهبرداران نیز از این بی‌اطلاعی مردم استفاده می‌کنند و به نام قارچ‌های وحشی با دریافت مبالغ کلان سلامتی خریداران را به مخاطره می‌اندازند.
 

به هرحال بارش‌های پاییزه در زنجان شروع است و قارچ های فرصت طلب نیز در هر گوشه و کناری که مناسب باشد رشد کرده اند و منتظرند، از طرفی پاییز هزار رنگ نیز موجب کشاندن طبیعت دوستان به سمت خود شده است پس می‌طلبد مردم باز هم در برخورد با این قارچ ها محتاط باشند.

باید این نکته را نیز یاد آور شد که سفیدی، زیبایی، شباهت این قارچ‌ها به قارچ‌های پرورشی دلیلی بر غیر سمی بودن آن ها نیست و باید از برداشت این قارچ‌ها و استفاده از آن ها به جد خودداری کرد زیرا در برخی از موارد استفاده از قارچ‌های سمی عواقب جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

پاییز زنجان با قارچ‌های سمی آمد + تصاویر

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی زنجان در ارتباط با رویش قارچ‌ها در طبیعت این استان اظهار داشت: بهترین زمان مناسب برای رشد قارچ ها در طبیعت فصل بهار است اما در فصل پاییز نیز در صورت مطلوب بودن شرایط احتمال رشد قارچ های خودرو در طبیعت وجود دارد.

وی افزود: قارچ‌های خودرو در طبیعت هیچ مشخصه‌ای برای غیر سمی بودن ندارند با این که این احتمال وجود دارد که درصدی از قارچ‌های خودرو سم خاصی نداشته باشند اما روش تشخیصی قطعی وجود ندارد.

بهنام اوجاقلو تاکید کرد: محل رویش قارچ‌ها نیز نمی‌تواند دلیلی بر عدم سمی بودن باشد زیرا در برخی مواقع قارچ‌ها بر روی درختان نیز رشد می‌کنند که نمی‌تواند دلیل بر خوراکی بودن آن ها باشد.

به گفته وی با هیچ روشی مانند جوشاندن، پختن و کبابی کردن نمی توان سمیت قارچ‌ها را از بین برد زیرا با این روش‌ها مواد سمی قارچ تخریب نمی‌شود.

در ادامه تصاویر چند نمونه از این قارچ‌های سمی را می‌بینیم:

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1315135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =