رئیس جمهوری آینده آمریکا باید به برجام بازگردد

ایرنا نوشت: داوطلب ریاست جمهوری آمریکا برای سال 2020 گفت فوری‌ترین کاری که رئیس جمهوری آینده می‌تواند انجام دهد، بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) است.

جولیان کاسترو روز دوشنبه در خانه سیاسی "جی استریت" که جزو مدافعان اسرائیل و همچنین حامیان طرح دو دولت برای سرزمین های اشغالی هستند، این مطلب را در پاسخ به این سوال مطرح کرد که رویکردتان درباره ایران چگونه خواهد بود.

وی افزود: این اقدام با توجه به آنچه که در کره شمالی انجام دادیم باعث بی اعتمادی به آمریکا شده است چرا که ایران به طور کامل به تعهدات برجامی خود عمل می کرد در حالی که پیونگ یانگ این کار را نکرد.

دونالد ترامپ در هجدهم اردیبهشت 1397 در اقدامی یکجانبه از توافق بین المللی هسته ای ایران خارج شد و دستور داد تمام تحریم هایی که به موجب برجام لغو شده بودند را علیه مردم ایران به کار گیرند.

این اقدام باعث شکاف بین متحدان آمریکایی و کاخ سفید شد و در درون آمریکا هم انتقادهای شدیدی علیه این تصمیم ترامپ صورت گرفت.
تقریبا تمام داوطلبان دموکرات برای ریاست جمهوری آمریکا بر لزوم بازگشت سریع آمریکا به برجام متفق القول هستند اما نظراتی هم برای تکمیل یا تسری آن به مسایل دیگر هم وجود دارد.

لزوم بازگشت به راه حل 2 دولت در سرزمین‌های اشغالی

این داوطلب دموکرات برای ریاست جمهوری آمریکا همچنین درباره وضعیت سرزمین های اشغالی هم اظهار کرد: ما در اسرائیل به دولتی نیاز داریم که به راه حل دو دولت بازگردد. بسیار روشن است که نتانیاهو این فرایند را رد کرده است و به مسیر دیگری می رود.

کاسترو تاکید کرد: من با این رویکرد موافق نیستم و آن را رد می کنم. ما نیاز داریم که سفارت آمریکا در قدس شرقی را بار دیگر راه اندازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید روشن سازیم که تنها راه حل این مساله، راه حل دو دولت است که سفارتی تحت دولت فلسطینی خواهد بود. ما باید مطمئن شویم که آنها فرصت این را هم خواهند داشت که نمایندگی خود را در آمریکا دوباره از سرگیرند.

310 64310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1315197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =