۷ نفر
۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۲

معمای کسب سهمیه

رضا پورعالی
معمای کسب سهمیه

تعداد زیاد وزنه بردار در دسته 96 کیلوگرم ممکن است باعث دردسر شود.

جام فجر یکی از مراحل مهم گزینشی المپیک است. تورنمنتی که در سطح سیلور برگزار می شود و فرصت ایده آلی را در اختیار وزنه برداران کشورمان می گذارد تا با کسب امتیازات لازم، گام های نهایی را برای کسب سهمیه بردارند. اما این تمام ماجرا نیست. 

در حال حاضر ۶ وزنه بردار ایرانی در یک وزن نامزد کسب سهمیه المپیک هستند که در بهترین حالت ممکن فقط یک سهمیه بین آنها تقسیم می شود... به عبارتی از میان سهراب مرادی، کیانوش رستمی، رضا بیرالوند، سید ایوب موسوی، علی میری و محمد زارعی که همگی باید در رنکینگ دسته ۹۶ کیلوگرم رقابت کنند، فقط یک وزنه بردار رنگ تخته توکیو را خواهد دید و مشکل هم دقیقا همین‌جاست.

واقعیت این است که همه این ۶ وزنه بردار روی امتیازات جام فجر در بهمن ماه و رقابتهای قهرمانی آسیا که در سطح گلد برگزار می شود حساب کرده اند اما فدراسیون فقط اجازه دارد نام ۲ نفر را برای هر یک از این مسابقات در دسته ۹۶ کیلوگرم معرفی کند!!!

 همچون سال گذشته، امسال هم قرار است جام فجر در هفت وزن المپیکی برگزار شود که این موضوع امکان وزنه زدن نفرات مازاد در یک وزن بالاتر را هم منتفی می کند چراکه اصلا دسته ۱۰۲ کیلوگرمی در کار نیست.

 وزنه زدن در دسته ۱۰۹ هم با توجه به یک جای خالی (ما در این وزن علی هاشمی را داریم) برای هر یک از این نفرات به معنای خودزنی است چراکه باعث از دست رفتن امتیازات زیادی در سیستم روبی می شود و عملا شانس آن وزنه بردار را برای کسب سهمیه از بین می برد. 

این را هم باید در نظر داشت که رضا بیرالوند، علی میری و محمد زارعی فقط به شرطی سهمیه المپیک خواهند گرفت که حتما در دو مسابقه گزینشی در دسته ۹۶ رکورد مجموع ثبت کرده باشند. به عبارتی حضور در دسته نودوشش برای آنها از شروط لازم است. 

اینها دقیقا همان مشکلاتی است که پیش روی نفرات المپیکی قرار دارند و لاینحل هم به نظر می رسند. در واقع کادر فنی چاره ای ندارد جز اینکه از همین الان درباره نفرات برگزیده خود در دسته ۹۶ کیلوگرم تصمیم گیری کند. ما حتی اگر به هر ۶ وزنه بردار هموزن فرصت یکسانی برای حضور در رقابتهای گزینشی بدهیم، باز هم تا کمتر ۳ ماه دیگر که جام فجر شروع شود مجبوریم خودمان سه یا چهار نفر از این جمع را کنار بگذاریم. پس بهتر است تا دیر نشده در این زمینه تدبیری اندیشید تا فردا اسیر حواشی احتمالی تصمیمات ناگهانی تر نشویم.

255 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1315231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =