واکنش امیر کویت به اختلافات شورای همکاری

فارس نوشت: امیر کویت با اشاره به اینکه تداوم اختلافات داخلی اعضای شورای همکاری خلیج فارس دیگر پذیرفتنی نیست، گفت، بایستی منافع امت عربی در اولویت قرار گیرد.

 «صباح احمد جابر الصباح» امیر کویت امروز سه‌شنبه در افتتاحیه دور جدید مجلس الأمه (پارلمان)، خواستار پایان اختلافات داخلی در شورای همکاری خلیج فارس شد.

الصباح گفت، «اختلافات [داخلی] در شورای همکاری خلیج (فارس) توان ما را تضعیف کرده و تهدیدی برای دستاوردهای ماست».

او تشریح کرد که منطقه با شرایط دشوار و سرنوشت‌ساز بی‌سابقه‌ای مواجه است و ما با نگرانی و ناراحتی حوادث تعدادی از کشورهای برادر و بی‌ثباتی در این کشورها را دنبال می‌کنیم و از خداوند عز‌و‌جل می‌‌خواهیم که خیر و خوبی، امنیت و رفاه را به آن‌ها اعطا کند.

طبق گزارش خبرگزاری کویت(کونا)، امیر کویت با اشاره به خطرات اوضاع متشنج منطقه، افزود: «بار دیگر درباره خطرات اوضاع متشنج اطرافمان هشدار می‌دهم، ما خطرات این اوضاع و پیآمدها و آثار آن را که تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه و آینده نسل‌های ماست، احساس می‌کنیم و لذا استمرار اختلافات بین برادران در شورای همکاری قابل قبول نیست.»

الصباح تصریح کرد که استمرار اختلافات در شورای همکاری خلیج‌فارس، توانایی‌های ما را تضعیف کرده و تهدیدی برای دستآوردهای ماست و این امر ایجاب می‌کند که سریعا اختلافات را کنار گذاشته و وحدت و یکپارچگی موضع خود را تقویت کرده و منافع عالی امت خود را در اولویت قرار دهیم چرا که این یک مسئولیت تاریخی است و خداوند عزوجل ما را به خاطر آن مؤاخذه خواهد کرد.

وی بار دیگر به شرایط حساس منطقه اشاره کرد و گفت: «بایستی از حوادث اطرافمان درس عبرت بگیریم و ما هیچ گزینه‌ای جز تحکیم وحدت ملی، انسجام جامعه و کنار گذاشتن علل و عوامل فتنه‌انگیزی و ایجاد تفرقه، پیش‌رو نداریم.»

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1315326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =