چقدر احتمال انفجار باک خودرو پس از آتش‌سوزی وجود دارد؟

تسنیم نوشت: سخنگوی آتش‌نشانی تهران گفت: اینگونه نیست که یک خودرو به سرعت از وقوع حریق دچار انفجار شود، اگر شعله به باک رسیده و از آن خارج شود، خطر انفجار وجود ندارد اما اگر ...

سید جلال ملکی درباره امکان انفجار یک خودرو پس از وقوع آتش‌سوزی اظهار کرد: انفجار باک بنزین دور از دسترس نیست، اگر خودرو، استاندارد و به روز باشد، معمولاً انفجار باک بنزین روی نمی‌دهد البته در صورتیکه باک، شیلنگها، بست و اتصالات دستکاری نشده باشد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: اگر هرگونه قطعات خودرو مانند سیستم برق یا سیستم گاز در خودروهای گازسوز به صورت خودسر دستکاری شود و تغییرات در آن صورت گیرد، بروز حادثه در خودرو محتمل می‌شود.

وی تصریح کرد: با تکان خوردن بنزین در باک خودرو گاز متصاعد می‌شود و  باکهای خودرو معمولاً منافذی برای تخلیه گازهای بنزین دارند به همین خاطر به طور معمول اطراف باک خودرو، بوی بنزین استشمام می‌شود.

این کارشناس سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: در صورت فرسودگی باک بنزین و عدم توانایی خروج گازهای متصاعد شده از آن، احتمال بروز حوادث خودرو بالا می‌رود.

ملکی افزود: البته اینگونه نیست که یک خودرو به سرعت از وقوع حریق دچار انفجار شود، اگر شعله به باک رسیده و از آن خارج شود، خطر انفجار وجود ندارد، خطر انفجار زمانی وجود دارد که راه‌های خروج گازها بسته شده، باک داغ و داغ‌تر و مایع بنزین به بخار تبدیل شود و راهی نیز برای خروج گاز وجود نداشته باشد.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران از شهروندان خواست همیشه جوانب احتیاط را رعایت کنند و در صورت بروز حریق خودرو، با حفظ فاصله ایمن نسبت به اطفای حریق با خاموش‌کننده‌های دستی تا زمان رسیدن نیروهای آتش‌نشانی اقدام کنند.

۴۷۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1315384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =