محصولات گلخانه‌ای البرز به خارج از کشور صادر می شود

باشگاه خبرنگاران نوشت: مجری طرح توسعه گلخانه‌ای استان البرز از صادرات محصولات گلخانه‌ای به خارج از کشور خبر داد.

سمیه فیروز بخت گفت: محصول گلخانه‌ای توت فرنگی به بازارهای کشور روسیه و حوزه خلیج فارس صادر و در بازارهای داخلی تهران و میدان تره بار نیز عرضه می گردد.

او افزود: در این گلخانه‌ها محصولاتی دیگر مانند انواع گوجه فرنگی، خیار، بادمجان ، فلفل و... موجود می باشد و  همچنین تولید گیاهان دارویی نیز صورت می‌گیرد.

مجری طرح توسعه گلخانه‌ای البرز ادامه داد: گیاه بنفشه آفریقایی در گلخانه البرز پرورش داده می شود که مانند آن در کشور موجود نیست.

او گفت:در حال حاضر سطح زیر کشت گلخانه استان البرز طبق آخرین آمار به دست آمده ۳۷۰ هکتار است که ۳۰۰ هکتار آن در سال ۹۷ و ۷۰ هکتار نیز توسعه جدید سال ۹۸ است که ۹۰ هکتار آن را گل و گیاه زینتی به خود اختصاص داده و تا پایان سال جاری ۳۰۰ هکتار به گلخانه افزایش می‌یابد.

فیروزبخت ادامه داد: با کمک و همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی از جمله فرمانداری و بخشداری و مدیرت جهاد کشاورزی و باغبانی توانستیم به ۸۰ هکتار توسعه دست پیدا کنیم.

مجری طرح توسعه گلخانه‌ای استان البرز در پایان گفت: در حال تولید سبزیجات برگی با عنوان سوپر سبزی‌ها هستیم که دارای خاصیت دارویی و غذایی در کرج و ساوجبلاغ می باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1316041

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =