تحلیل امام جمعه تهران از استعفای سعد حریری/شیعه انگلیسی در کربلا مرتکب جنایت می‌شود/امضای مسئولان معطل زیرمیزی می‌شود

خطیب نماز جمعه تهران گفت: برخی گروه‌های منحرف که ما آنها را شیعه انگلیسی می‌دانیم در اعتراضات عراق نفوذ کرده‌اند و در کربلا و بصره جنایاتی مرتکب شدند که مردم عراق باید صفوف خود را از آنها جدا کنند.

به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با بیان اینکه زرق و برق دنیا نباید ما را از یاد آخرت بیندازد، گفت: ما یک زندگی موقتی در این دنیا داریم و منزل ابدی قیامت است و سعادت ابدی آنجاست. ای کسانی که دنیا گولتان زده است! ای کسانی که به بیت المال تجاوز می‌کنید و می دزدید و غارت می‌کنید و می‌درید و بعد فرار می‌کنید! یادتان باشد در قیامت نمی توانید فرار کنید.

اهم اظهارات خطیب نماز جمعه تهران را به نقل از فارس، مهر و تسنیم بخوانید؛

*در قیامت از امانت سوال می کنند، مسئولین! یادتان باشد هر مسئولیت که در این دنیا دارید در قیامت سوال می‌شود. در وقت عبور از پل صراط از شما سوال می شود که با انقلاب و این امانت چه کردید؟ آیا در این مسئولیت وظیفه را خوب انجام دادید و به یاد فقرا بودید یا نبودید؟ آیا سعی کردید مشکلات را حل کنید آیا امضا کردید یا یکی دو روز آن را معطل کردید به امید زیرمیزی؟

*مردم به مسئولین کشور، به مسئولین امنیت و فرهنگی اعتماد می کنید و بچه هایشان را به مدرسه و دانشگاه می فرستند، این مغزها امانت دست شماست، این مغزها را با چه پر می‌کنید و با چه صحنه هایی؟ این نوجوان در موبایل چه می‌بیند؟ پدران و مادران ببینید این نوجوان و کودکان چه می‌بیند؟ اگر صحنه آلوده دیدند دیگر آلوده می‌شوند، مراقب باشید. آنهایی که حمایت می‌کنند و می‌گویند این صحنه‌ها آزاد باشد تا خودشان انتخاب کنند، بگویند آیا اجازه می‌دهید وزارت بهداشت غذای مسموم در اختیارتان بگذارد و بگوید مردم خودشان تشخیص بدهند؟ ایا جوان و نوجوان که مسائل فقهی را نمی‌داند تشخیص بدهد؟ همه این ها جواب دارد، مراقب باشیم که جلوی ما را می گیرند و مواخذه می‌کنند.

*{با اشاره به اعتراضات در عراق} سفیر آمریکا درعراق به طور علنی از خشونت حمایت می کند و با صراحت نیروهای انتظامی عراق را از کنترل رفتارهای خشونت آمیز منع می‌کند. آمریکا روزانه یک میلیون بشکه نفت از عراق به بهانه تامین امنیت، بهره می‌گیرد و یکی از عوامل مشکلات اقتصادی مردم عراق آمریکای جنایتکار است.

* برخی گروه‌های منحرف که ما آنها را شیعه انگلیسی می‌دانیم در اعتراضات عراق نفوذ کرده‌اند و در کربلا و بصره جنایاتی مرتکب شدند که مردم عراق باید صفوف خود را از آنها جدا کنند.

*مردم عراق در طول 100 سال اخیر به دلیل ساختار غلط  و نبود برنامه منظم در توزیع ثروت، در فقر و تبعیض به سر می‌برند، بودجه بین فراکسیون‌ها توزیع می‌شود و مردم عملا سهمی در بودجه ندارند. مردم عراق در تجعمات‌شان خواهان عدالت هستند و مرجعیت محترم و معزز دولت را موظف به اصلاحات و رسیدگی به درخواست‌های مردم کرده‌اند، دشمنان عراق از گوشه‌ای وارد شده‌اند و در شهرهایی مانند بصره و عماره جمع کثیری را کشته‌اند و برخی را در آتش سوزاندند، توجه کنیم که دشمن مترصد این است که فرصتی ایجاد شود و این اوضاع را ایجاد کند.

*{با اشاره به تحولات اخیر در کشور لبنان}: دولت لبنان باید از این آهنگ عمومی برای اصلاحات استفاده کند، استعفای نخست‌وزیر سبب تشدید اعتراضات خیابانی شده و طوایف مختلف را درگیر می‌کند، به رهبران طوایف توصیه می‌کنیم که مراقب باشند، لبنان دشمنان سرسختی دارد، اینها در کمین همه لبنانی‌ها نشسته‌اند.

*ریشه اصلی اعتراضات مردم لبنان عدم توجه دولت به اقتصاد مردم بوده است. دولت حریری از خارج وام گرفت و مردم را مقروض کرده بدون آنکه بر زندگی مردم اثری داشته باشد. دولت های لبنان بدهی بر دست مردم گذاشتند. مردم از فساد و تبعیض به تنگ آمدند. دولت لبنان باید از آهنگ عمومی برای اصلاح استفاده کند.  

* این‌ها همان‌هایی هستند که از مردم مقاوم لبنان صدمه خورده‌اند؛ همان‌هایی که مقاومت حزب‌الله را برای جهان اسلام و عرب الهام‌بخش می‌دانند و در کمین هستند و به اختلافات داخلی لبنان دل بسته اند.

*مقاومت لبنان با اکثریتی که در مجلس دارد می‌تواند دولت تشکیل دهد اما گرایشی به این کار ندارد و تمایل دارد توافقاتی که در سی سال گذشته بین طوایف مختلف برقرار بوده حفظ شود و شیعیان و حزب‌الله لبنان، بازوی همه لبنانی‌ها باشند. از خدا می‌خواهیم هرچه زودتر این فتنه‌ها خاموش شود و مردم لبنان و عراق طعم وحدت را بچشند.

*در اطراف کشور ما، ناامنی غوغا می‌کند، اما ایران امن است دلیل این امنیت، وجود پربرکت رهبر عزیز و گرانقدر انقلاب است که خدا به برکت قرآن، وجودش را تا ظهور مهدی(عج) حفظ کند و در کنار مهدی موعود، او را به مدیریت خلق بگمارد.

*رهبر انقلاب مردم را ارشاد می‌کنند و در مقابل دشمن می‌ایستند و به‌هیچ نحو تسلیم نمی‌شوند، ایشان به ما توصیه می‌کنند که بایستید و عزّت شما در گرو مقاومت است.

*{خطاب به مسئولان}: از دشمن نباید ترسید ولی از فاصله طبقاتی و روی آوردن به زندگی اشرافی و حقوق‌های کلان و فراموشی مستضعفان باید ترسید. دشمن خارجی را قوی دیدن و خود را ضعیف پنداشتن، خطری است که باید از آن ترسید. نپرداختن به ذخائر و ثروت و بالقوه و بهره نگرفتن از نیروی جوان و بانشاط و انقلابی است که باید از آن ترسید.

* از بیماری اجرایی و اداری باید ترسید. از تزریق صحنه‌های آلوده و مسوم به جوانان از طریق فضای مجازی باید ترسید. از حاکمیت ثروت در فصل انتخابات و وعده‌های دروغین کاندیداها باید ترسید.

*{در واکنش به شعار «مرگ بر غارت‌گر بیت‌المال» نمازگزاران}: دست مقتدر رئیس قوه قضائیه باز شده و او، دانه دانه مچ غارتگران را می‌گیرد و به مجازات می‌رساند. خدا به این عزیز، طول عمر و سلامتی عنایت فرماید.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1316370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =