اینترنت،رسانه های نوین و ارتباطی مهمترین ابزار توسعه آموزه های دینی است

حجت‌الاسلام مهدی ولایی برحق،مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز،ضمن تأکید بررسانه ای کردن فعالیت ها و آموزه های دینی،رسانه را مهمترین ابزار توسعه و ترویج اموزه های دینی و قرآنی برشمرد.

به گزارش خبرآنلاین،  حجت‌الاسلام مهدی ولایی برحق، مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز،ضمن تأکید بر رسانه ای کردن فعالیت ها و آموزه های دینی،رسانه را مهمترین ابزار توسعه و ترویج آموزه های دینی و قرآنی خاطر نشان کرد.

وی گفت:در عصر حاضر،رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی مدرن، می تواند بستری مناسب در راستای توسعه،ترویج و اشاعه مفاهیم ارزشی و جذب اقشار مختلف جامعه به دین اسلام و آموزه های قرآنی باشد.

حجت‌الاسلام مهدی ولایی برحق، ساخت مستند و فیلم های مذهبی چون یوسف پیامبر،مختارنامه را از شاهکار های صدا و سیمای کشور در راستای نشر آموزه ها و شعائر دینی خاطر نشان کرد و گفت:محوریت فعالیت ها و برنامه های صدا و سیما باید رویکرد دینی به منظور بازتاب و انعکاس شعائر مذهبی در بین آحاد مردم باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز، رویکرد تبلیغی نوین را در جذب اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان به آموزه ها و شعائر دینی مهم و اثرگذار خاطر نشان کرد و گفت: می توان از سلاح تبلیغات به‌ عنوان مهمترین ابزار در راستای مبارزه همه جانبه به تهاجم فرهنگی بهره کافی را برد.

حجت‌الاسلام ولایی، گفت:باید تلاش کنیم که رسانه های ارتباط جمعی از قبیل تلوزیون،نرم افزار های موجود در فضای مجازی، عرصه انعکاس آموزه ها و شعائر دینی در سطح استان البرز باشد و این امر با رویکرد دینی تمامی دستگاه های و متولیان امر فرهنگ در کشور میسر خواهد شد.

این مسئول فرهنگی در کشور، گفت:باید با بهره گیری از شاه راهای ارتباطی چون اینترنت، رسانه های نوین و ارتباطی و فضاری مجازی، بستری لازم برای آگاهی بخشی دینی در زمینه های مختلف چون احکام،نهادینه کردن فرهنگ نماز را برای اقشار جامعه به‌ویژه مردم را فراهم کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1316596

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =