چشمه هفت رنگ، معجزه‌ ای بی نظیر در شاهرود!

4.5
از 80 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
طبیب هزار رنگ، معجزه ای در قلب ایران +تصاویر
28 مهر 1398 08:00
9

در دامنه‌ی جنوبی رشته کوه البرز شرقی در شمال شهرستان شاهرود و روبروی منطقه‌ی گردشگری فرحزاد، معجزه چشمگیری قرار گرفته است که محل آن در 5 کیلومتری تا سه راهی مجن است.این جاذبه بسیار زیبا و چشم نواز در میان شکاف دره‌ های دامنه قله ۴۰۰۰ متری شاهوار واقع شده که این دره به دو دره کوچکتر تقسیم می‌ شود.

چشمه هفت رنگ شاهرود

در ۲۵ کیلومتری شمال شاهرود، چشمه هفت رنگ مُجن قرار گرفته است که از نوع چشمه‌ های گوگردی است. وجه تسمیه فرحزاد به دلیل سرسبزی مزارع و باغات منطقه است و وجه تسمیه چشمه هفت رنگ نیز به واسطه چشمه هايی است که با عبور از مواد معدنی گوناگون به رنگهای مختلف دیده می شوند.

چشمه هفت رنگ شاهرود

چشمه هفت رنگ در دامنه جنوب غربی کوه شاهوار قرار گرفته که از زیباترین جلوه‌ های خلقت است. از نظر اقلیمی این منطقه جزو مناطق با آب و هوای نیمه خشک و سرد به شمار می‌ رود. در مسیر به چشمه‌ های معدنی، بوی خاصی را متوجه خواهید شد. علت این بو مواد معدنی هستند که از خود، گاز و بخار ساطع می‌ کنند.آب این چشمه‌ ها با رنگ‌ های گوناگون در مسیر خود با هم ترکیب شده و آب صابون مانندی را تشکیل می‌ دهند که با آب سفید چشمه تلاقی می‌ یابد. پیشنهاد می‌کنیم حتما به دیدن این چشمه بروید و تصاویر زیبایش را ثبت کنید! باهم برخی از تصاویر دیگر این معجزه‌ی هزار رنگ را می بینیم!

چشمه هفت رنگ شاهرودچشمه هفت رنگ شاهرودچشمه هفت رنگ شاهرودچشمه هفت رنگ شاهرود