5 اشتباه رایج مربوط به بستن کوله و چمدان که حداقل یک‌ بار مرتکب شده‌ ایم!

4.4
از 7 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
در سفر بعدی این اشتباهات را تکرار نکنید! +تصاویر
27 مهر 1398 11:00
3

اگر تجربه سفر داشته باشید احتمالاً با مشکلات و دردسرهای حمل کیف، چمدان و کوله‌پشتی برخورد کرده‌اید. به‌خصوص این مشکلات در مکان‌هایی مثل هواپیما و اتوبوس که با کمبود جا روبه‌رو هستید و از طرفی وقت کافی برای جابجایی وسایل خود ندارید بیشتر خودنمایی می‌کند. در لست سکند قصد داریم شما را با 5 مورد از این مشکلات که احتمالاً برای هرکسی یک‌بار اتفاق افتاده است آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید تا ببینیم چه چیزهایی را هنگام سفر در رابطه با حمل کوله‌پشتی و چمدان باید رعایت کنیم.

 

  1. مراقب باشید کوله‌پشتی شما به سایر افراد برخورد نکند

5 اشتباهِ مربوط به کوله و چمدانِ سفر که حداقل یک‌بار مرتکب شده‌ایم!

بسیار اتفاق می‌افتد که شخصی با کوله خود می‌چرخد و به بقیه برخورد می‌کند. این موضوع به‌ راحتی قابل‌ پیشگیری است. فقط کافی است کوله خود را زمانی که به‌جای شلوغ می‌رسید یا داخل اتوبوس هستید دربیاورید و به دستتان بگیرید. وقتی قصد دارید سوار هواپیما شوید به فضایی که کوله شما هنگام سوار شدن اشغال کرده است فکر کنید! شما پشت سر خود را نمی‌بینید! پس یک‌دفعه برنگردید. پشت سر شما هم افرادی در حال عبور هستند.

 

  1. اگر کوله یا چمدان بزرگ و سنگین دارید کمی صبور باشید

5 اشتباهِ مربوط به کوله و چمدانِ سفر که حداقل یک‌بار مرتکب شده‌ایم!

اگر کیف و چمدان بزرگی دارید سعی کنید قبل از سایر مسافران آن را جابجا کنید و برای آن جای مناسب پیدا کنید، چراکه اگر بعد از سوار شدن مسافران قصد این کار را داشته باشید، احتمالاً هنگام جابجایی و چرخاندن کیف یا چمدان به دیگران برخورد می‌کند و این اصلاً حس خوشایندی نیست. بخصوص که این کیف‌ها معمولاً سنگین هستند و ضربه‌ای که در اثر برخورد آن‌ها وارد می‌شود می‌تواند خیلی دردناک باشد.

همچنین هنگام پیاده شدن بهتر است رعایت حال سایر افراد را نیز بکنید، آن‌ها هم قصد پیاده شدن دارند، پس با ایستادن بیش‌ازحد برای جابجا کردن وسایل سنگین اخلال در رفت و آمد ایجاد نکنید. اگر بار سنگینی دارید صبر کنید تا سایرین پیاده شوند و سپس شما بار خود را جابجا کنید.

 

  1. مواظب ساس تخت خواب باشید

5 اشتباهِ مربوط به کوله و چمدانِ سفر که حداقل یک‌بار مرتکب شده‌ایم!

خب احتمالاً فکر می‌کند حتی به‌ صورت ناخواسته هم نمی‌توانید ناقل ساس تختخواب باشید! اما بهتر است بدانید چمدان‌های شما می‌تواند ناقل ساس باشد. پس اگر قبلاً در خانه‌تان ساس داشته‌اید حتماً قبل از سفر چمدانتان را چک کنید و در صورت نیاز آن را بشویید و همچنین در هتل مواظب باشید تا جای ممکن لباس و چمدانتان به صورتی قرار بگیرند که در صورت وجود ساس، به‌راحتی به درون آن‌ها نفوذ نکنند. مثلاً آن‌ها را کمی بالاتر از سطح، بر روی بلندی‌هایی که از چوب ساخته نشده‌اند قرار دهید.

 

  1. چمدان و کیف سنگین یا خیلی بزرگ حمل نکنید

5 اشتباهِ مربوط به کوله و چمدانِ سفر که حداقل یک‌بار مرتکب شده‌ایم!

اگر قصد مسافرت هوایی دارید حتماً به محدودیت‌های شرکت‌های هواپیمایی در رابطه با محدودیت وزن و اندازه توجه کنید. بعضی شرکت‌ها ممکن است خیلی حساس نباشند ولی بعضی شاید آن‌قدر حساس باشند که کیف و وسایل را همان ابتدا و قبل از سوارشدن بررسی کنند و محدودیت‌های خاص خود را سختگیرانه اعمال کنند؛ بنابراین این موضوع را حتماً قبل از بستن کیف وسایل و حرکت به سمت فرودگاه بررسی کنید.

 

  1. جای سایرین را اشغال نکنید و به حقوق آن‌ها احترام بگذارید

5 اشتباهِ مربوط به کوله و چمدانِ سفر که حداقل یک‌بار مرتکب شده‌ایم!

همواره به این موضوع توجه داشته باشید که حتی اگر جای بار دیگر مسافرها خالی است، برای استفاده از آن باید اجازه بگیرید، شما فقط اجازه استفاده از قسمت مربوط به خود را دارید. شاید بهتر است وسایل کوچک خود را در زیر صندلی یا جلوی پای خود قرار دهید و از قسمت خالی سایر مسافران استفاده نکنید. بخصوص حواستان باشد قبل از رسیدن دیگر مسافران به محل صندلی‌شان به‌هیچ‌عنوان بار خود را در قسمت مخصوص به آن‌ها قرار ندهید.

منبع: thepointsguy.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی