۱۲ محدوده معدنی جدید کشف شد / ایجاد بیش از ۷۰۰ هزار شغل مستقیم در بخش معدن

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: با اکتشافات جدید، کنسرسیوم اکتشاف ۱۲ محدوده امیدبخش معدنی را در اختیار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از ایمیدرو، خداداد غریب پور در پانزدهمین نمایشگاه کانمین (۲۰۱۹) با تاکید بر اینکه اکتشاف، توسعه زیربناها، سرمایه گذاری و فناوری و آموزش از جمله اولویت های سازمان توسعه معادن است، اظهار داشت: فعالیت‌های ایمیدرو ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع به پهنه های اکتشافی کشور اضافه کرده است.

وی با بیان اینکه سازمان توسعه معادن انجام ۶۵۰ هزار کیلومتر مربع اکتشاف را هدف‌گذاری کرده است، گفت: با حمایت وزیر صنعت و همچنین معاونت معدنی، در ۳۰ استان کشور پهنه های معدنی را تحویل گرفته ایم.

رئیس سازمان توسعه معادن با اشاره به اینکه در معادن بزرگ مانند سنگان، توسعه اکتشاف را خواهیم داشت، افزود: در اکتشاف به دنبال این هستیم که دستگاه و تجهیزات جدید را برای این حوزه وارد کنیم.

غریب پور با بیان اینکه ایمیدرو خواهان فعال کردن تمام پهنه های اکتشافی در کشور است، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۴ حدود ۱۶ میلیارد دلار طرح خواهیم داشت.

وی ادامه داد: معدن و صنایع معدنی ۳۳ درصد صادرات غیرنفتی طی ۵ ماهه نخست امسال را به خود اختصاص داد.

وی افزود: ۲۶ هزار میلیارد تومان سهم این حوزه در صادرات بوده است، این بدان معناست که به ازای هر سه دلار، یک دلار سهم این بخش بوده است.

وی در ادامه با اشاره به سهم قابل توجه معدن و صنایع معدنی در بورس گفت: ارزش بازار معدن و صنایع معدنی در بورس به ۲۷۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

رییس سازمان توسعه معادن افزود: همچنین ۲۵ درصد سهم بازار سرمایه و ۳۶ درصد سود کشور در اختیار معدن و صنایع معدنی است.

وی با بیان اینکه اعتبار توسعه زیربناها را طی سال جاری تا چهار برابر افزایش دادیم، عنوان کرد: نیازمند سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار میلیارد یورویی در زیربناها هستیم، در این بخش با شرکت های بزرگ وارد مشارکت شده‌ایم.

وی افزود: انتقال آب دریای عمان به شرق کشور، احداث جاده تربت حیدریه به سنگان و احداث راه آهن بافق به یزد از جمله اقدامات مشارکتی ایمیدرو در توسعه زیربناهاست.

معاون وزیر صنعت اظهار داشت: در ایمیدرو از ظرفیت سود بنگاه های بزرگ در توسعه بهره خواهیم برد.

غریب پور ادامه داد: شرکت های ملی مس و فولاد مبارکه به اندازه کل فروش سال گذشته، طی ۶ ماهه نخست امسال فروش داشته اند.

وی تاکید کرد: سود شرکت ها باید در توسعه سرمایه گذاری شود.

وی با بیان اینکه شرکتها باید به سمت تعریف پروژه های جدید بروند، اعلام کرد: امسال تا ۳ میلیون تن به ظرفیت فولاد کشور اضافه می شود و تولید آن به حدود ۲۸ میلیون تن خواهد رسید.

رئیس سازمان توسعه معادن با اشاره به حمایت ایمیدرو از طرح ها و ایده‌های ارزش آفرین در بخش معدن و صنایع معدنی، گفت: در بخش دانش و فناوری، ایمیدرو همکاری با دانشگاه های تهران، شریف و امیرکبیر را مورد توجه قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه ایمیدرو ۱۹ طرح پژوهشی را با عقد قرارداد مورد حمایت قرار داده است، افزود: طی سال جاری، میزان بودجه پژوهش و آموزش به ترتیب ۵۰ و ۶۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: ۱۸ تفاهم نامه در حوزه آموزش و فناوری به امضا رسیده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: مصمم هستیم با همکاری شرکت ها، بعد از ساخت قطعات داخل، به سمت ساخت ماشین آلات برویم.

غریب پور افزود: سیاست گذاری ها باید بلند مدت باشد تا سرمایه‌گذار چشم انداز روشنی برای خود ترسیم کند.

وی افزود: در شرایط گرانی ارز، صادرات مورد توجه است. طی ۶ ماهه امسال ۳۶ درصد رشد صادرات داشته ایم.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اعلام اینکه بیش از ۷۰۰ هزار نفر شغل مستقیم در این بخش ایجاد شده است، تصریح کرد: ایمیدرو، بخش خصوصی را در بسیاری از امور مشارکت داده است و به طور حتم این مهم بیشترین تاثیر را در "رونق تولید" و "ایجاد اشتغال فراگیر" خواهد داشت.

۲۲۶۲۲۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1316825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =