۴ دلیل که قانعتان می‌کند حداقل یک‌بار گردشگری سلامت را تجربه کنید

استراحتگاه‌های یوگا، اقامتگاه‌های مدیتیشن و استراحتگاه‌های دِتاکس: این‌ها عبارت‌هایی درباره سلامت هستند که به دهان برخی افتاده‌اند و عده‌ای دیگر نیز به دنبال آن هستند که بدانند این زمزمه‌ها برای چیست. استراحتگاه‌ها در گردشگری سلامت به‌جای آن‌که برای خوش‌گذرانی‌های زودگذر امکاناتی مانند غذا و نوشیدنی کامل و تجملاتی و پذیرایی کنار استخر را فراهم کنند، به شما اطمینان می‌دهند تا آرامش و تمرکزی را در بدن شما به وجود آورند که شاید سال‌ها آن را تجربه نکرده باشید. همه ما هنگام تعطیلات به دنبال آرامش می‌گردیم؛ اما وقتی پای گردشگری سلامت به میان می‌آید، نه‌تنها فرصتی برای آرامش یافتن به دست می‌آورید بلکه می‌توانید دوباره با انگیزه بالا برای تمام اهدافی که تاکنون در زندگی‌تان کنار گذاشته بودید برنامه‌ریزی کنید.

در گردشگری سلامت می‌توانید این فرصت بی‌مانند را برای خود رقم بزنید که در آن‌ها خودمراقبتی و ورزش به‌هیچ‌وجه طاقت‌فرسا نیست، بلکه به‌صورت تجربه‌ای لذت‌بخش برنامه‌ریزی شده است و طی آن می‌توانید از محیط زیبای پیرامونتان نیز بیشترین بهره را ببرید. می‌توان از میان تجربه‌های گوناگون و فراوان این نوع از گردشگری یکی را برگزید: از مسیرهای دوچرخه‌سواری در توسکانی کشور ایتالیا گرفته تا چشمه‌های آب گرم درمانی در شمال غربی ایران، مطمئن باشید دلایل فراوانی وجود دارند که شما را قانع می‌کنند حداقل باید یک‌بار در طول عمرتان این نوع سفرها را تجربه کنید.

از شگفتی‌های طبیعی لذت می‌برید

اگر در یک استراحتگاه سلامت‌محور بودید که در مرکز شهر قرار داشت، آیا احساس آرامش و آسودگی می‌کردید؟ پیرامون این نوع استراحتگاه‌ها باید کاملاً طبیعی باشد، به همین دلیل است که جایگاه قرارگیری آن‌ها معمولاً دست‌نخورده و چشم‌نواز و بِکر است. این نوع محیط سبب می‌شود تا بتوانید با سکونتگاه اصلی‌تان یعنی طبیعت باز درآمیزید و در عین‌ حال از امکانات استراحتگاه نیز بهره ببرید. استراحتگاه‌های سلامت انتخاب بسیار مناسبی هستند و با حضور در آن‌ها از دغدغه‌ها و نگرانی‌های زندگی روزمره رهایی خواهید یافت، چراکه در آن‌ها درمان‌های آب گرم، دتاکس و مدیتیشن انجام می‌شود و پس از استفاده از این امکانات، پرانرژی‌تر، سرحال‌تر و سالم‌تر از پیش به خانه‌تان بازخواهید گشت.

 

تنوعی در روزمرگی‌تان ایجاد می‌کنید

انسان به‌راحتی می‌تواند در روال تکراری زندگی روزمره غرق شود و نیاز بدنش به آرامش را کاملاً نادیده بگیرد. استراحتگاه‌های سلامت به دلیل موقعیت مکانی طبیعی‌شان، بر بهبود جان و روح انسان تأثیرات مثبت چشمگیری می‌گذارند، چراکه مدتی شما را از تکنولوژی جدا می‌کنند و دیگر نیازی نیست به تماس‌های تلفنی، پیام‌ها یا ایمیل‌هایتان پاسخ دهید. بدین طریق، با بهره‌گیری از طبیعت زودتر به آرامش می‌رسید و از فشارهای روزمرگی دنیای مدرن می‌گریزید تا بتوانید شادتر، سالم‌تر و تنومندتر شوید.

 

چند روزی یک برنامه غذایی سالم دارید

معمولاً غذاهایی که در استراحتگاه‌های سلامت نگه‌داری می‌شوند سالم و مطمئن هستند و کلاس‌های ورزشی سرگرم‌کننده‌ای نیز در آن‌ها برگزار می‌شود. بیشتر استراحتگاه‌های سلامت از رویکردهای رژیمی مانند رژیم‌های آبمیوه، دتاکس‌ها و یا غذاهای خوش‌مزه‌ی ارگانیک استفاده می‌کنند تا میزان کاهش وزن و احساس سلامتی و شادابی را به اوج برسانند. مراجعه به این مکان‌ها روشی عالی و مفرح برای تناسب دادن به اندام‌هایتان است.

همچنین در این استراحتگاه‌ها فعالیت‌های بدن‌سازی جدید و نوآورانه‌ای برگزار می‌شود که عموماً نوع آن‌ها با توجه به محیط پیرامون برگزیده می‌شود و از آن الهام می‌گیرد؛ برای نمونه می‌توان به یوگای صبحگاهی در ساحل یا دوچرخه‌سواری در دل جنگل اشاره کرد. چه شما به‌ندرت به سراغ ورزش کردن بروید و چه برنامه منظمی برای تناسب اندام‌هایتان داشته باشید، گردشگری سلامت نیاز شما را برطرف می‌کند و به بهبود روح و روانتان سرعت می‌بخشد. تنها کافی است راحت‌ترین لباس‌های ورزشی، کتانی‌های ورزشی و یک سوئیشرت گرم و کلاه‌دار با خود به همراه داشته باشید؛ برای ورزش چیز دیگری لازم نیست!

 

از فواید درازمدت آن بهره‌مند می‌شوید

حضور داشتن در یک استراحتگاه سلامت و آرامش، نوری از جنس سلامتی را به تن و روانتان می‌بخشد که هفته‌ها در شما ماندگار خواهد بود و بیشتر اوقات این انگیزه را در شما ایجاد می‌کند که یک برنامه سلامت‌محور جدید خانگی برای خودتان مشخص کنید. با دانشی که از حضور در یک استراحتگاه سلامت‌محور کسب کرده‌اید، می‌توانید سلامتی درازمدت خودتان را ارتقا بدهید و چیزهایی که یاد گرفته‌اید تا مدت‌ها برایتان کارایی خواهند داشت. استراحتگاه‌های سلامت و آرامش همچنین به شما آموزش می‌دهند که چگونه زندگی کاری و زندگی شخصی‌تان را از هم جدا کنید. این آموزه برای همه افراد سودمند است و دید آن‌ها به زندگی را دگرگون خواهد ساخت.

 

منبع:  لست سکند

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1317012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =