حذف ۲۷ نقطه‌ی پرحادثه‌ در جاده‌های آذربایجان شرقی

ایسنا نوشت: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: حذف حدود ۲۷ نقطه‌ی پرحادثه‌ی استان در سال جاری در دستور کار قرار دارد که تاکنون بیش از ۷۰ درصد پیشرفت را در این زمینه شاهد هستیم.

اورجعلی علیزاده، با بیان این‌که در حال حاضر حدود چهار اکیپ در محور تبریز- آذرشهر- عجیب شیر- بناب عملیات آسفالت ریزی را انجام می‌دهند، گفت: بیشترین فعالیت‌ها در راستای بازسازی و مرمت جاده‌های استان طی سال ۹۸ در این حوزه انجام شده است.

وی افزود: با توجه به خرابی‌های این حوزه، نقاط بحرانی جاده رفع شده و تا زمانی که شرایط جوی مساعد باشد عملیات آسفالت ریزی و مرمت جاده ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: حدود سه کیلومتر محدوده بحرانی در جاده‌ی تبریز-آذرشهر- عجب شیر وجود دارد که عملیات بازسازی و رفع این نقاط نیز طی ۱۰ الی ۱۵ روز به اتمام می‌رسد.

علیزاده با اشاره به فعالیت و استقرار ۱۷ اکیپ برای انجام عملیات آسفالت ریزی و مرمت در ۱۷ محور استان، اظهار کرد: تاکنون ۲۵۶ کیلومتر از محورهای استان که دارای وضعیت روسازی نامناسب بودند، آسفالت ریزی شده‌اند که مجموع اعتبار هزینه شده برای این عملیات ۱۱۲ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی افزود: به منظور فراهم کردن راه‌های مطلوب و بی خطر برای مسافران و رانندگان و رفع مشکلات رفت و آمد، تاکنون ۲۵۱ هزار تن آسفالت ریزی در جاده‌های استان انجام شده است.

وی یادآور شد: طی هفت ماه سال جاری در بحث تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۰ درصد کاهش مواجه بودیم.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت‌ها و خدمات ارائه شده توسط راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی در اربعین سال ۹۸، گفت: امسال حدود ۱۰۹ هزار نفر از آذربایجان شرقی در عتبات عالیه ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۵ هزار نفر از طریق ناوگان عمومی مسافری به مرز مهران اعزام و بعد از اتمام زیارت نیز از مرز مهران به استان جابه جا شدند.

علیزاده با اشاره به ابلاغ «طرح ابرار» در راستای بهسازی وضعیت آسفالت راه‌های روستایی، افزود: طرحی تحت عنوان طرح ابرار جهت بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی از شهریورماه سال جاری توسط رئیس جمهور ابلاغ شده که براساس این طرح بهسازی ۲۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در سطح کشور تعیین شده است که از این میزان ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی مربوط به آذربایجان شرقی است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث حمل نهاده‌های دامی و کالاهای اساسی در استان، گفت: امسال حدود ۲۱۶ هزارتن کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی از طریق ناوگان کالا از بندر امام به نقاط مختلف استان حمل شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1317341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =