از مناطق سیل‌زده مازندران و گلستان چه خبر؟

ایرنا نوشت: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ادامه امدارسانی های نیروهای امدادگر و نجاتگر هلال احمر به هموطنان سیل زده و متاثر از آبگرفتگی در ۲ استان مازندران و گلستان در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

مرتضی سلیمی در تشریح آخرین گزارش خدمات امداد و نجات در سیل و آبگرفتگی استان های گلستان و مازندران، گفت: در ۴۸ ساعت گذشته ۱۵ شهر و روستا امدادرسانی و ۸۳۸ نفر از هموطنان متاثر از سیل و آبگرفتگی در استان گلستان و مازندران از خدمات امدادی برخوردار شدند. متاسفانه یکی از هموطنان در منطقه گلوگاه بر اثر وقوع سیل مفقود شده است.

وی اضافه کرد: ۲۲۵ امدادگر و نجاتگر در قالب ۴۵تیم عملیاتی، خدمات امداد و نجات را به هموطنان ارائه کردند، همچنین ۹۳ واحد مسکونی در ۲ استان از آب تخلیه و ۴۸۰کیلوگرم نایلون، ۲۰۸ تخته پتو و ۸۲ تخته موکت میان متاثران توزیع شده است و امدادرسانی ها در هر ۲ استان مازندران و گلستان همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد: طبق آخرین اطلاعات ارزیابی شده دریافتی از استان مازندران در پی بارش شدید باران بامداد امروز در شرق این استان ۲ واحد مسکونی تخریب و ۳۰ واحد نیز بیش از ۵۰ درصد خسارت دیده اند که خشت و گلی بودن این واحدها دلیل اصلی تخریب و خسارت آنها ناشی از سیل و آبگرفتگی اعلام شده است.

سلیمی ادامه داد: همچنین در استان گلستان نیز اراضی زراعی روستاهای لیوان شرقی، تلور و نوکنده به زیر آب رفته که مساحت و میزان خسارت آن در دست بررسی است.

وی یادآور شد: بسته شدن برخی راههای ارتباطی، کندی تردد، تعطیلی مدارس، تخریب یک دهنه پل، آبگرفتگی معابر و منازل، تخریب جاده ها، مزارع کشاورزی و باغات از جمله برخی مشکلات و خسارات پیش آمده از سیلاب دیروز در غرب گلستان بوده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از عموم هموطنان متاثر از سیل و آبگرفتگی در استان های یادشده خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده برای امدادرسانی با شماره ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1317474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =