رسانه‎‌ای شدن آنچه دو سفیر پیشین آمریکا درباره ترامپ شهادت دادند

ایرنا نوشت: رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت روز سه شنبه متن شهادت دو سفیر پیشین این کشور که در کمیته تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ مطرح کرده‌اند، منتشر خواهد شد.

آدام شیف روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: به "کورت ولکر" و "گُردُن سوندلند" اجازه داده شد تا متن اظهارات خود را ببینند و به زودی هم برنامه زمانبندی برای نشست های علنی شاهدان را اعلام خواهیم کرد.

روند استیضاح دونالد ترامپ که از مدت ها پیش به صورت غیرعلنی آغاز شده بود، با تصویب قطعنامه پیشنهادی دموکرات ها در هفته گذشته، روند علنی یافت به گونه ای که رئیسان کمیته های اطلاعات، نظارت و اصلاحات و قضایی مجاز خواهند بود که در این باره تصمیم گیری کنند.

پس از 2 سال تحقیقات گسترده درباره دخالت روسیه در انتخابات 2016، دموکرات ها از موضوعی دیگری موسوم به "اوکراین گیت" پرده برداشتند که گفته می شود به موجب آن رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با همتای اوکراینی، پرداخت کمک های مالی آمریکا به این کشور را به انجام تحقیق درباره عملکرد هانتر بایدن فرزند جو بایدن رقیب انتخاباتی خود، منوط کرده است.

ترامپ بارها این مساله را رد کرده و گفته است که یک مکالمه تلفنی کاملا حرفه ای انجام شده است و متن آن را هم منتشر کرد اما منتقدان ترامپ ضمن ایراد به متن مکالمه منتشر شده و اینکه به صورت کامل نیست، شاهدان این مکالمه تلفنی و کسانی که آن را شنود می کردند را به مجلس نمایندگان فراخواندند.

علاوه بر مساله تحقیقات رابرت مولر و تحقیقات ابتدایی کنگره آمریکا برای استیضاح ترامپ، موضوع فرار مالیاتی رئیس جمهوری آمریکا در نیویورک هم برای او دردسر ساز شده است.

به نظر می رسد ترامپ در یکسال آینده منتهی به انتخابات، روزهای بسیار سختی را در پیش خواهد داشت و احتمال اینکه عرصه بر او به شدت تنگ شود تا به صورت اجباری از رقابت ها کنار رود، روندی است که دموکرات‌ها دنبال می کنند.

23231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1317678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =