۰ نفر
۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵

ایسنا نوشت: کره شمالی امروز(سه‌شنبه) اعلام کرد، اقدام واشنگتن در حفظ نام پیونگ یانگ در فهرست سیاهش از کشورهای حامی تروریسم باعث تیره شدن دورنمای دیپلماسی هسته‌ای بین این دو کشور می‌شود.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت امور خارجه کره شمالی امروز(سه‌شنبه) اظهار کرد، گزارش اخیر وزارت امور خارجه آمریکا درباره فهرست سیاه تروریسم این کشور که ظاهرا پیونگ یانگ را در فهرست سیاه کشورهای حامی تروریسم حفظ کرده و در روزهای اخیر منتشر شد، بار دیگر ثابت می‌کند آمریکا "سیاست خصمانه" و "نفرت دیرینه" خود را علیه کره شمالی حفظ کرده است.

در این بیانیه‌ این وزارتخانه کره شمالی که توسط خبرگزاری دولتی این کشور انتشار یافت آمده است:  اقدام آمریکا به مثابه یک توهین و خیانت به یک شریک در گفتگو است. مجرای گفتگو میان کره شمالی و آمریکا به دلیل مواضع واشنگتن هرچه بیشتر باریک می شود.

نام کره شمالی پس از آن که این کشور به عنوان مقصر بمبگذاری در یک هواپیمای مسافربری کره جنوبی در سال 1987 با به جا گذاشتن 115 کشته معرفی شد، در فهرست سیاه آمریکا برای کشورهای پشتیبان تروریسم قرار گرفت.

در سال 2008 و در پی تلاش آمریکا برای جلب کره شمالی به مذاکرات بر سر توافق هسته ای نام این کشور از این فهرست سیاه خارج شد. با این حال در سال 2017 دولت دونالد ترامپ مجددا نام کره شمالی را در این فهرست سیاه آمریکا قرار داد و کره شمالی را متهم به حمایت از اقدامات تروریستی بین المللی کرد.

سال گذشته میلادی کره شمالی و آمریکا دیپلماسی پرنوسانی را بر سر مساله شرایط خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی به جریان انداختند اما مذاکرات دو طرف در پی ناکامی دومین نشست کیم جونگ اون رهبر کره شمالی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه فوریه گذشته به بن‌بست خورده است.

ماه گذشته میلادی نیز دو کشور تلاش کردند دوباره مذاکراتشان را در شهر استکهلم سوئد از سر بگیرند اما پیشرفت معناداری حاصل نشد.

بر اساس اعلام لی اون جائه، یک قانونگذار پارلمان کره جنوبی، آژانس جاسوسی کره جنوبی اخیرا در نشستی در پشت درهای بسته در روز دوشنبه به قانونگذاران این کشور گفته، انتظار دارد مذاکرات آمریکا و کره شمالی در دیرترین حالت، اوایل ماه دسامبر از سر گرفته شود.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1317772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =