۰ نفر
۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
سفارت عربستان به عدن برمی‌گردد

سفیر عربستان در یمن اعلام کرد پس از امضای توافق ریاض، سفارت این کشور به عدن در جنوب یمن بازخواهد گشت.

 محمد آل جابر، سفیر عربستان در یمن در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه "معالی المواطن" شبکه " ام بی سی"، اعلام کرد، سفارت این کشور قبل از این نیز از طریق دفاتر خدماتی به یمنی‌ها ویزا اعطا می‌کرده است.

وی گفت: به زودی سفارت عربستان را دوباره به عدن بازمی‌گردانیم.

آل جابر در ادامه افزود:  موفقیت عربستان را در تحقق "توافق ریاض" و امضای آن تبریک می‌گوییم. این توافق روندهای سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی را محقق خواهد کرد و دولت جدیدی تشکیل خواهد داد که حضورمان در عدن را تسهیل می‌کند. سفارت در عدن افتتاح می‌شود و این امر در حمایت سیاسی از این توافق و تسهیل خدمات‌رسانی سهیم خواهد بود.

سفیر عربستان در یمن همچنین تصریح کرد: سطح فعالیت دفتر برنامه‌ عربستان برای "بازسازی" یمن، از "شاخه و بخش" به "دفتر اصلی" ارتقا خواهد یافت.

محمد آل جابر همچنین عنوان داشت، اقدامات استراتژیک متعددی در برنامه‌های عربستان برای "بازسازی" یمن وجود دارد که این برنامه‌ها شامل اجرای پروژه‌های زیرساختی و خدمات اساسی است که آن را اداره خواهد کرد و عربستانی‌ها با یمنی‌ها بر اجرای آن نظارت خواهند داشت و این خدمات با هماهنگی دولت مستعفی و دولت محلی ارائه خواهد شد.

روز سه‌شنبه دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب "توافقنامه ریاض" را امضا کردند؛ توافقنامه‌ای که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی آن را "مرحله‌ای جدید در راستای ثبات یمن" خواند و انصارالله آن را زیر سوال برد.

براساس این توافق،‌ دولت مستعفی یمن فعالیت‌های خود را در عدن به عنوان پایتخت موقت خود از سر می‌گیرد و تمام بخش‌های سیاسی و امنیتی از جمله شورای انتقالی جنوب در قالب وزارت دفاع و کشور در دولت مستعفی ادغام می‌شوند.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1318119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =