سرمایه‌گذاران هندی برای برقی کردن قطار تبریز- تهران اعلام آمادگی کردند

ایسنا نوشت:معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‎شرقی گفت: سرمایه گذاران هندی با حضور در نمایشگاه رینوتکس آمادگی خود را برای سرمایه‎گذاری در طرح‎های ریلی به ویژه پروژه برقی کردن قطار تبریز- تهران اعلام کردند.

 جواد رحمتی در حاشیه بازدید از هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس)، با اعلام این خبر، اظهار کرد: اگر این سرمایه گذاران هندی ریسک سرمایه گذاری را قبول کنند، حاضر هستیم به صورت بی او تی ( ساخت، بهره برداری و انتقال ) با آنها همکاری کنیم.

وی با اشاره به تفاوت قطار پیشنهادی این سرمایه گذاران با قطار فعلی این خط، گفت: این قطار سرعت بالای ۲۵۰ کیلومتر خواهد داشت و در این صورت مسیر تهران تا تبریز در کمتر از ۳ ساعت طی خواهد شد.

رحمتی با بیان اینکه از تمامی سرمایه گذاری ها در استان حمایت می کنیم، گفت: اطلاعی از کم و کیف برآورد اقتصادی این سرمایه گذاران ندارم و باید مطالعات اقتصادی لازم در این خصوص انجام و در جلسه ای تخصصی تر درخواست آنها مطالعه شود.

وی تاکید کرد: توان مالی سرمایه گذاران خارجی از سوی وزارت امور خارجه مورد بررسی قرا می گیرد و این سرمایه گذاران هندی تاییدیه های اولیه را دریافت کرده اند.

هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس) ۱۳ تا ۱۷ آبان ماه جاری از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در نمایشگاه بین المللی تبریز در حال برگزاری است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1318125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =