جانسون استعفا کرد/اگر جرمی کوربین نخست وزیر شود، چه می‌شود؟

بوریس جانسون نخست وزیرانگلیس به کاخ باکینگهام رفت تا به ملکه اطلاع دهد که پارلمان منحل شده و کارزار انتخاباتی شروع شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کانال توئیت پرس به نقل از دیلی میل گزارش داد:  در واقع این ملاقات شروع رسمی فعالیت انتخاباتی در انگلیس محسوب می‌شود. بوریس در حمله‌ای جنجالی جرمی کوربین را ضد تجارت خواند و او را استالین نامید.
 اگر جرمی کوربین نخست وزیر انگلیس شود، همکاری اطلاعاتی میان اعضای موسوم به Five Eyes به حالت تعلیق در می‌آید.

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزیلند و انگلیس جزو Five Eyes بوده و ظاهرا آمریکا به جرمی کوربین رهبر حزب کارگر اعتماد ندارد و او را عامل روسیه می داند و به همین خاطر هیچ دیتایی میان سازمان‌های اطلاعاتی به اشتراک گذاشته نخواهد شد.

این در حالی است که بی بی سی ساعاتی پیش گزارش داد: نخست‌وزیر انگلیس از موافقت ملکه این کشور با برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام به دلیل رد شدن توافق برگزیت در پارلمان انگلیس خبر داد.


جانسون طی سخنرانی در خیابان داونینگ مقابل دفتر نخست‌وزیری، ضمن اعلام رسمی آغاز فعالیت‌های انتخاباتی حزب محافظه‌کار، گفت مجبور به برگزاری انتخابات زودهنگام شده زیرا نمایندگان پارلمان انگلیس با توافق جدید وی برای خروج از اتحادیه اروپا موافقت نکردند.

برای آغاز روند انتخابات زودهنگام، جانسون امروز به دیدار ملکه انگلیس رفته و استعفای خود را تقدیم وی کرد. انتخابات سراسری جدید در انگلیس، روز دوازدهم دسامبر (بیست‌ویکم آذر)‌ برگزار خواهد شد.

به نوشته وبگاه شبکه «بی. بی. سی» وی در ادامه سخنرانی خود گفت اگر حزب وی در انتخابات پیروز شود، در عرض شش هفته توافق برگزیت را اجرا کرده و انگلیس را از اتحادیه اروپا خارج می‌کند.

نخست‌وزیر مستعفی انگلیس همچنین مدعی شد اگر حزب کارگر انگلیس به رهبری «جرمی کوربین» در انتخابات پیروز شود، آنگاه بریتانیا شاهد برگزاری دو همه‌پرسی بزرگ خواهد بود؛ یکی همه‌پرسی مجدد بر سر برگزیت و دیگری همه‌پرسی دوباره برای استقلال اسکاتلند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1318274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =