5 هزار دانش‌آموز البرزی به مناطق جنگی سفر می‌کنند

فارس نوشت: معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان البرز از اعزام پنج هزار دانش‌آموز البرزی به مناطق جنگی خبر داد و گفت: اردوهای راهیان‌نور دانش آموزی تا نهم آذرماه ادامه دارد.

فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان البرز گفت: هرساله آموزش‌وپرورش با همکاری و هماهنگی سپاه پاسداران، بسیج دانش‌آموزی و وزارت آموزش‌وپرورش، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برگزاری اردوی راهیان‌نور و اعزام دانش‌آموزان به مناطق جنوب کشور را انجام می‌دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان البرز با بیان اینکه دشمن آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران را مورد هجمه قرار داده و با استفاده از تصاویر مختلف در فضای مجازی سعی دارد استقلال ایران را مورد هدف قرار دهد، اذعان کرد: این اردوها با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح مدارس و در بین دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

فهمیده با اشاره به جمعیت 94 هزار نفری دانش آموزان مقطع متوسطه و سهمیه پنج هزار نفری استان البرز از این اردوی معنوی بیان کرد: تمهیدات لازم و اقدامات اولیه از سوی آموزش‌وپرورش انجام شده و طبق سنوات گذشته اعزام علاقه‌مندان به صورت داوطلبانه به مناطق جنگی جنوب کشور صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: این سفرها از 11 آبان‌ماه همزمان با سراسر کشور آغاز شده و نخستین گروه دانش‌آموزان دختر از مرقد امام‌خمینی‌(ره) به این سفر معنوی اعزام شدند و در صورت مساعدبودن هوا تا نهم آذرماه نیز این اردوها ادامه خواهد داشت و پس از آن اعزام دانش‌آموزان پسر صورت می‌گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان البرز با اشاره به یادمان‌های بسیار زیاد در جنوب کشور بیان کرد: این دانش آموزان با روایتگری راویان، به شهرهای اندیمشک، یادمان فتح‌المبین، شلمچه، طلاییه، هویزه و خرمشهر اعزام و همچنین از اجرای مانور در اهواز نیز بهره‌مند می‌شوند.

فهمیده با بیان اینکه هر سفری مشکلات مربوط به خود را دارد، در رابطه با امنیت سفر دانش‌آموزان اعلام کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، به‌منظور مراقبت از دانش‌آموزان، دو نفر مربی و یک نفر سرپرست از آموزش‌وپرورش و نیز دو نفر مربی از بسیج دانش‌آموزی در هر اتوبوس مستقر هستند.

وی ادامه داد: همچنین به‌منظور برقراری امنیت بیشتر، دو دستگاه خودروی شخصی ابتدا و انتهای اتوبوس‌های اعزامی حرکت کرده و پس از استقرار در اردوگاه شهید کلهر نیز چند خودرو جهت هدایت مسافران، آن‌ها را همراهی می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان البرز در پایان اظهار کرد: همه ما مسؤول هستیم تا خودباوری را به فرزندان خود آموزش دهیم تا بدانند آسایش مردم و سربلندی امروز ایران مدیون خون شهدایی است که با جانفشانی درخت اسلام را آبیاری کردند؛ اینگونه است که قسمتی از دین خود را به شهدا ادا خواهیم کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1318486

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =