۰ نفر
۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳
قوانین عجیب دبی

دبی امروزه تبدیل شده به یکی از بهترین و لوکس ترین مقاصد گردشگری در دنیا. اما محبوبیت قابل توجه دبی باعث شده تا قوانین سختگیرانه و بعضاً عجیب و غریبی در این شهر وضع شود تا همواره مردم در آرامش و خوشی به سر ببرند. درمیان قوانین دبی، قوانینی هستند که شاید عجیب به نظر برسند و نقض کردن آن ها می تواند تا بیش از ۸۰۰ هزار دلار جریمه و حتی اخراج از کشور به همراه داشته باشند. در ادامه به برخی از این قوانین اشاره می کنیم:

۱) رانندگی با خودروی کثیف

همواره فیلم ها و عکس هایی در اینترنت مشاهده می شود که خیابان های دبی و ماشین های لوکس را نشان می دهد. با کمی دقت متوجه خواهید شد که تمام این خودروها تمیز هستند چرا که راندن خودروی کثیف بخاطر "زشت کردن چهره شهر" ۳ هزار درهم جریمه خواهد داشت. در صورتیکه گردشگران تور دبی قصد دارند در این شهر از خودروی شخصی استفاده کنند خوب است بدانند در کنار رعایت این موضوع، شستن خودرو در مکان های عمومی هم برخلاف قانون بوده و می بایست خودرو را به کارواش که عموماً در پمپ بنزین ها قرار دارد ببرند.

۲) نگاه کردن به گوشی شخص دیگر

امروزه در ایران بخصوص در مترو، اتوبوس و مکان های عمومی، نگاه کردن به صفحه موبایل شخص دیگر به امری عادی تبدیل شده است اما در دبی، نگاه کردن به صفحه موبایل یا کامپیوتر شخصی شخص دیگر، "نقض حریم شخصی" بوده و می تواند بین ۱۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار درهم جریمه در کنار حداقل ۶ ماه زندان به همراه داشته باشد.

بطور مثال، در سال ۲۰۱۶ خانمی بخاطر اینکه تلفن همسرش را برداشته و عکس های گوشی همسرش را بدون اجازه او برای خود فرستاده بود علاوه بر جریمه ۱۵۰ هزار درهمی، تبعید هم شد.

۳) خوردن و آشامیدن در سامانه های حمل و نقل عمومی

اگر به دنبال راهی بی دردسر برای جریمه شدن و خالی شدن کیف پولتان هستید، سامانه های حمل و نقل عمومی دبی می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد چراکه هرگونه خوردن و آشامیدن در اتوبوس، مترو، تاکسی و حتی ایستگاه ها ۱۰۰ درهم جریمه دارد. لازم به ذکر است استعمال دخانیات و انواع نوشیدنی های بین المللی در مکان های عمومی نیز ممنوع بوده و جریمه های سنگینی خواهد داشت.

قوانین عجیب دیگری هم هستند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

۱) اگر به همراه همسر خود به دبی سفر می کنید بدانید که گرفتن دست همسر، بغل کردن و بوسیدن در مکان عمومی، زندان به همراه دارد.

۲) اگر در دبی قصد دارید به همراه دوستی از جنس مخالف، خانه ای را به صورت مشترک تهیه کنید لازم است بدانید این کار در دبی جرم محسوب می شود.

۳) گردشگران تور لحظه آخری دبیکه می خواهند هنگام سفر به این شهر، از جاذبه های گردشگری و جاهای مختلف دبی عکس و فیلم بگیرند خوب است بدانند عکسبرداری و فیلمبرداری از ساختمان های نظامی و سیاسی جرم محسوب می شود و همچنین، عکسبرداری از نمای پشت برج العرب هم ممنوع می باشد چراکه این برج بخاطر ساخته شدن توسط معماران مسیحی، از پشت نمایی شبیه به صلیب دارد و عکس گرفتن از آن نما می تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد.

در آخر توصیه می شود گردشگران تور ارزان دبیپیش از آنکه به این شهر سفر کنند، با تمام قوانین دبی آشنایی داشته باشند تا در این شهر با موردی روبرو نشوند چرا که در صورت رفتن به زندان هم به وکیل خود دسترسی نخواهند داشت.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1318534