چرا شهروندان مناطق زلزله‌زده نباید از پس‌لرزه‌ها نگران باشند؟

فارس نوشت: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در حال حاضر پس‌لرزه‌ها در شمال‌غرب کشور ادامه دارد و این پس‌لرزه‌ها مفید است چرا که جلوی زلزله‌ای با ریشتر بالاتر را می‌گیرد.

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره آخرین اقدامات صورت گرفته در زلزله شمال‌غرب کشور اظهار داشت: در ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳۰ ثانیه زلزله‌ای با قدرت ۵.۹ ریشتر در شمال‌غرب کشور اتفاق افتاد و تا کنون نیز تعداد زیادی پس‌لرزه داشته‌ایم که این پس‌لرزه‌ها بسیار مفید است و اگر پس‌لرزه‌ای نداشتیم احتمال وقوع زلزله بالاتری وجود داشت.

وی گفت:‌ ابتدا اعلام کردند که عمق زلزله ۱.۶ کیلومتر بوده که سپس اصلاح شد و عمق این زلزله ۸ کیلومتر بوده است و استان‌های همجواری از جمله گیلان و زنجان نیز تحت‌الشعاع این زلزله قرار گرفته بودند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: این زلزله بین میانه و سراب اتفاق افتاد و چند ده را از جمله ترکمنچای و ورنکش را آسیب زد و بیشترین آسیب نیز در روستای ورنکش بوده و ۵ نفر جان خود را از دست دادند.

نجار افزود: تا کنون ۱۷۵ نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند و ۲۲ نفر نیز بستری شدند.

وی خاطرنشان  کرد: در حال حاضر مشکل خاصی در مناطق زلزله‌زده نداریم و به غیر از روستای ورنکش برق تمامی نقاطی آسیب‌دیده وصل شده است.

معاون وزیر کشور گفت:‌نیروهای ارزیاب هم به منطقه اعزام شدند و با توجه به گزارشات اعلام شده ۴۰۰ الی ۵۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده‌اند و تعدادی از دام‌ها نیز دچار آسیب شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد فوت‌شدگان از ۵ نفر افزایش نخواهد یافت چرا که در ساعت‌های اولیه بحران تعداد فوت‌شدگان مشخص می‌شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1318731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =