«من دخالتی در انتخاب سرمربی تیم ملی نمی کنم» این جمله را علی سعیدلو به خبرآنلاین می گوید.

تنها یک روز پس از انتشار این خبر که علی سعیدلو ، رئیس سازمان ورزش اعلام کرده است تیم ملی در مقطع کنونی اید از مربی ایرانی استفاده کند ، علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال دیداری با مرد اول ورزش کشور داشت. دیداری که در آن بحث به انتخاب سرمربی هم رسید. اینکه چه تصمیمی گرفته شود و کفاشیان برای رئیس سازمان ورزش از خواسته عمومی برای انتخاب مربی خارجی گفت. خواستی که سبب شده تا فدراسیون تصمیم بگیرد پرونده مذاکره با مربیان خارجی را همچنان باز نگه دارد.

کفاشیان در این باره به خبرآنلاین می گوید:« البته من با آقای سعیدلو حرف زدم و ایشان هم گفتند چیزی درباره بهتر بودن مربی ایرانی نگفته اند. و اصرار داشتند که فدراسیون همه گزینه هایی که می توانند به تیم ملی کمک کنند را بررسی کنند و از میان همه گزینه هایی که هست ، یکی را برای هدایت تیم ملی انتخاب کنند.»

او ادامه می دهد:« من در دیدار با اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هم بحث انتخاب سرمربی خارجی را طرح کردم . دوستان هر کدام گزینه هایی داشتند. به آنها گفتم اسم های مورد نظرتان را به فدراسیون بدهید و مکتوبش کنید. هر مذاکره ای باید کاملا شفاف و از کانال فدراسیون انجام شود . ما اصرار داریم این مذاکرات از طریق کمیته بین الملل باشد اما اگر ترابیان نخواهد این مذاکرات را انجام دهد در فدراسیون افراد دیگری را هم داریم که بتوانند انگلیسی حرف بزنند و ما از آنها استفاده می کنیم. »

در جلسه عصر یکشنبه هیات رئیسه ، تاج و دیگر اعضا چون شفق بحث مربیان ترک را مطرح کردند. بحث مربیانی مثل سنول گونش و فاتح تریم که در تیم ملی ترکیه نتایجی درخشان گرفته اند و فوتبال کشورشان با فوتبال ملی ایران شباهت های زیادی دارد. البته واسطه های فعال در لیگ ترکیه هم که هر ساله تیم های زیادی از کشورمان را به کشورهمسایه می برند و اردو برگزار می شود سبب می شود تا فدراسیونی ها بتوانند به سادگی با این مربیان ارتباط برقرار کنند. این نکاتی بود که کفاشیان هم نمی تواند تائید شان نکند و می گوید:« به هر حال بحث استفاده از مربیان خارجی به شدت مطرح بود و نمی توانستیم به سادگی از کنار نام این گزینه ها بگذریم. قرار شد دوستان اسم هایی که می توانند به ایران بیاورند را بنویسند و به ما بدهند تا در کمیته فنی بررسی شان کنیم.»

او در ادامه درباره سازمان و تاکیدش برای استخدام مربی خارجی هم می گوید:« سعیدلو تاکیذد کرد سازمان از انتخاب ما حمایت می کند و بودجه لازم را هم در اختیار مان می گذارد.»

اما آیا واقعا مرد اول ورزش هم در این زمینه دقیقا با نظر علی کفاشیان موافق است؟ این پرسشی است که خود علی سعیدلو بهتر از هر کس دیگری می تواند پاسخگویش باشد. او در پاسخ به این سئوال خبرآنلاین می گوید:« من در این زمینه به دوستان مسئول در فدراسیون فوتبال هم گفته ام از انتخاب آنها حمایت می کنم. دوستان در فدراسیون مشغول بررسی همه حالات ممکن هستند و من هم وقتی با کفاشیان حرف زدم به او گفتم هر تصمیمی که بگیرد و انتخاب کند از سوی سازمان هم مورد تائید است. ما دخالتی در انتخاب مربی نمی کنیم و برای مان فرقی ندارد مربی ایرانی باشد یا خارجی. »

حالا شاید با این گفته رئیس سازمان ورز کورسوی امید دوباره ای برای انتخاب مربی خارجی وجود داشته باشد ، هرچند شایعه شده یکی از مربیان ایرانی حاضر در کمیته فنی در این جلسه گفته است:« تا خرداد ماه برای انتخاب سرمربی صبر کنید. چرا عجله دارید؟ تیم ملی که بازی ندارد.» خرداد ماه هم پایان بازی های لیگ است. یعنی زمانی که او خودش می تواند به راحتی هدایت تیم ملی را در دست بگیرد. البته کفاشیان این شایعه را هم بی پاسخ نمی گذارد:« نه بابا قطعا خیلی زودتر از این ها سرمربی تیم ملی را انتخاب می کنیم. فعلا که می خواهیم مربی خارجی خوب بیاوریم و امیدوارم که موفق شویم.»

40

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 131885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =