پیونگ یانگ خطاب به ترامپ: زودتر تصمیمت را بگیر!

ایسنا نوشت: یکی از مقامات وزارت امور خارجه کره شمالی از آمریکا خواست در سال جاری میلادی "تصمیم دوراندیشانه" اتخاذ کند و گفت: هر روز که می‌گذرد دریچه فرصت‌ها تنگ‌تر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، این اظهارات جو چول- سو، مدیرکل اداره آمریکای شمالی در وزارت امور خارجه کره شمالی، در کنفرانس منع گسترش تسلیحات کشتار جمعی مسکو ۲۰۱۹ گفت: ما زمان قابل توجهی به آمریکا دادیم و تا پایان سال جاری میلادی برای مشاهده نتایج صبر خواهیم کرد.

وی افزود: اگر چه انتظار داریم همه چیز در یک مسیر مثبت طی شود اما می‌خواهم بگویم که هر روز که می‌گذرد دریچه فرصت‌ها تنگ‌ و تنگ‌تر می‌شود.

وی با اعلام این‌که کره شمالی برای ابراز تمایلش در راستای پیشرفت در مذاکرات، نهایت تلاش خود را کرده،  گفت: یک واکنش در همین سطح از سوی آمریکا هم لازم است؛ چرا که این مساله به صورت یک جانبه حل نمی‌شود.

این مقام افزود: ما موضع خود در خصوص این مساله را حفظ می‌کنیم و همچنان معتقدیم که این مساله باید از طریق گفت‌وگو و مذاکره حل شود، اما مهم‌ترین نکته این است که چنین تلاش‌هایی باید مثمرثمر باشند.

وی تاکید کرد: کره شمالی آماده است تا هر زمان نشستی برگزار کند اما صرفا گفت‌وگو بدون اقدام عملی بی‌معناست.

آمریکا و کره شمالی ماه گذشته میلادی در استکهلم نخستین مذاکرات رسمی خود درباره برنامه تسلیحات اتمی کره شمالی از زمان ناکامی نشست دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در ویتنام را برگزار کردند اما به خاطر اختلافات در خصوص میزان خلع تسلیحات اتمی پیونگ یانگ و تحریم‌های واشنگتن هیچ پیشرفت قابل توجهی از این نشست حاصل نشد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1319047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =