ادامه درگیری‌های لفظی بین قاهره و آنکارا؛ پاسخ وزیر خارجه مصر به اردوغان

فارس نوشت:وزیر خارجه مصر در پاسخ به اظهارات اردوغان که گفته بود ترکیه هرگز مثل لبیی، سوریه و مصر نخواهد شد گفت که سخنان او «مضحک» است و مصر هرگز مانند ترکیه نیست.

 تنش لفظی میان مصر و ترکیه در بحران سیاسی میان دو کشور که از سال ۲۰۱۳ آغاز شده، هر از چند گاهی خود را نشان می‌دهد و سران آنکارا و قاهره حملات شدیدی علیه یکدیگر انجام می‌دهند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، این بار «سامح شکری» وزیر خارجه مصر در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه MBC به سخنان چندی پیش رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه واکنش نشان داد و آن را «مضحک» توصیف کرد.

او خطاب به «عمرو ادیب» مجری برنامه گفت: «استاد عمرو در حقیقت سخن مضحکی است. اگر مصر ورشکسته است پس این مقدار پروژه‌ها و گزارش‌ها نهادهای اقتصادی و سیاسی بین‌المللی و موفقیت‌ها و افتتاح پشت سر هم پروژه‌ها چیست؟ کاهش بیکاری به ۸ درصد و افزایش رشد اقتصادی به ۵.۸ پس چیست؟»

وزیر خارجه مصر سپس گفت: «او [اردوغان] نمی‌داند چگونه سخن بگوید.»

اردوغان روز سه شنبه هفته گذشته پیش در سخنانی گفته بود که ترکیه در ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ با کودتای شکست خورده مقابله کرد و در برابر تهدیدات خارجی ایستاد تا اتفاقاتی که در سوریه و مصر و لیبی افتاد در ترکیه نیفتد.

او افزود: «برخی کشورهای اروپایی در شب کودتا گمان می‌کردند که این سازمان می‌تواند دولت را از بین برده و زمام ترکیه را بدست گیرد؛ گمان می‌کردند می‌توانند ترکیه را به مانند مصر و سوریه و لیبی به زمین بزنند.»

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1319177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =