نظر ابوالفضل فاتح درباره روانشناس پیشکسوتی که نگاه متفاوتی به تربیت و مذهب دارد

ابوالفضل فاتح یادداشت خود را برای پاسداشت مکتوب دکتر محمودگلزاری، روانشناس پیشکسوت با عنوان: « روانشناسی که راه‌های محسوس خوشبختی را معرفی کرد» منتشر کرد.

ابوالفضل فاتح، دکترای ارتباطات از دانشگاه آکسفورد انگلستان، در یادداشتی در گروه نخبگان خبرآنلاین برای پاسداشت مکتوب دکتر محمود گلزاری نوشت: « اینجانب متخصص روانشناسی نیستم اما به عنوان نسلی که مخاطب ایشان بو ده ایم و با توجه به آن دسته از آثار ایشان که مطالعه کرده ام، می توانم بگویم وجه تمایز بسیار مهمی که در رویکرد ایشان یافته ام، عبور از ظاهر و اهتمام به عمق در تربیت است؛ به ویژه که ما در دورانی به سر برده ایم که بمبارانی از تربیت های سطحی و موهوم و عارضه های گسترده و خطرناک آن را شاهد بوده و هستیم. »

وی افزود: « ایشان به جدیت با سطحی نگری در حوزه تربیت، فرهنگ و مذهب مخالفت داشته و با آشنایی بایسته ای که از علوم تخصصی دانشگاهی، نظریات فلسفی و متون مذهبی دارند،  تلاش مومنانه و پرتکاپویی برای بهره گیری از یافته های جدید علمی، تجربه های تاریخی و آموزه های دینی به کار بسته اند تا بتوانند بهترین مفهوم از «سعادت» و شیوه های محسوس سعادتمندی و احساس رضایت را به نسل جوان ایرانی معرفی کنند. »

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

پاسداشت مکتوب دکتر محمود گلزاری در گروه نخبگان خبرآنلاین

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1319219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
    1 0
    درود بر دکتر فاتح عزیز و سلامت باشند آقای دکتر گلزاری