خزانه کل کشور از تیرماه اطلاعات جدید نداده/ وزارت اقتصاد،دستور رئیس جمهور را زمین گذاشت

بررسی سایت اطلاعات پرداخت های خزانه نشان می دهد از نوزدهم تیرماه تا کنون اطلاعات جدیدی در سایت اطلاع رسانی پرداخت‌های خزانه قرار نگرفته است.

 به گزارش خبرآنلاین، آخرین رکوردهای اعلامی در این سایت متعلق به میانه تیرماه بوده است.  اردیبهشت ماه سال گذشته، بر اساس دستور رییس جمهوری و با هدف ایجاد شفافیت در دریافت‌ها و پرداخت‌ها، وزارت امور اقتصادی و دارایی نسبت به رونمایی از این سایت اقدام کرد.

رئیس جمهور بر اساس دستوری به وزیر اقتصاد ماموریت داد تا تمام پرداختی‌های خزانه در دسترس عموم قرار گیرد و مشخص شود که چه تعداد دستگاه و به چه میزان اعتبار از محل بودجه عمومی دریافت می‌کنند.

خزانه داری

طبق گزارش سامانه جامع خزانه‌داری الکترونیکی، پرداخت‌های نقدی مربوط به حقوق و مزایای مستمر و سایر هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر مربوط به ۱۵۷۷ دستگاه که از بودجه عمومی کشور استفاده می‌کنند، را منتشر می‌کند.

 در این سایت نوع پرداخت، نام دستگاه اجرایی، شماره تراکنش و تاریخ پرداخت و شماره پرداخت در این سایت اعلام شده است.

این آمار با هدف شفافیت در نظام پرداخت‌ها و امکان رصد موضوع توسط کارشناسان در دستور کار قرار گرفت. به نظر می رسد تاخیر طولانی در بارگذاری اطلاعات بتواند امکان تحقیق و تحلیل را برای ناظران و افکار عمومی دشوار نماید.

گفتنی است در پورتال پیشین وزارت اقتصاد،دسترسی به اطلاعات خزانه در صفحه اول به سادگی در دسترس بود، اما در پورتال کنونی تنها با جستجوی دقیق و زمانبر امکانپذیر است..

۱۷۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1319313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =