با سخاوت خانواده بیمار مرگ مغزی پنجاهمین پیوند کلیه با موفقیت در چهارمحال و بختیاری انجام شد

هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری گفت: با سخاوت خانواده بیمار مرگ مغزی پنجاهمین پیوند کلیه با موفقیت در چهارمحال و بختیاری انجام شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از وب دا ، زهرا سیاح افزود: شامگاه بیستمین روز از آبان ماه ۹۸ با رضایت خانواده اسماعیلی وند از اهالی ایذه، اعضای فرزند ۲۳ ساله ی این خانواده به چندین بیمار نیازمند اهدای عضو اهدا شد.
وی تصریح کرد: کبد، کلیه ها و بخشی از نسوج یونس اسماعیل وند با اعزام تیم پیوند از شیراز و حضور پزشکان تیم پیوند استان در مرکز آموزشی و درمانی آیت الله کاشانی شهرکرد جداسازی شد.
به گفته وی، یکی از کلیه ها و کبد به شیراز و بخشی از نسوج به تهران منتقل شد و یکی از کلیه های این جوان به بیمار ۲۸ ساله اردلی پیوند زده شد و با سخاوت این خانواده پنجاهمین پیوند کلیه با موفقیت در استان انجام شد.
سیاح گفت: مرحوم اسماعیل وند به دنبال تشنج و ایست قلبی وتنفسی به مدت یک هفته در بخش ICU بیمارستان آیت الله تحت مراقبت ویژه قرار داشت که متاسفانه مرگ مغزی وی توسط تیم مجرب پزشکی به تایید رسید .
‌هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۷ مورد اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی در استان انجام شده است

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1319316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =